Tematikus foglalkozás “A” komponens:
Partneriskola megismerése a foglalkozások keretében: Hosszúmező földrajzi adottságait, természeti kincseit fedeztük fel. Internet adta lehetőségekkel élve, kis filmrészleteket vetítettem le a tanulóknak. Ezzel az volt a célom, hogy felkeltsem az érdeklődésüket a szomszédos ország iránt, valamint közelebb hozzam hozzájuk.
Tematikus foglalkozás “B” komponens:
Nemzetesdi – Európai Unió: Kapcsolatteremtő játékokat játszottunk. Igyekeztem a drámás játékokat átalakítani úgy, hogy a foglalkozásra becsempésszem az Európai Unió országait is. A zsipp-zsupp játék alkalmával most uniós tagországok közül választottak maguknak nevet a tanulók. A szembekötős játék alkalmával nem megszámozott tanulók cseréltek helyet egymással, hanem országok. A nemzetesdi játék pedig önmagában is alkalmas volt a céljaim megvalósítására. A játékoknak köszönhetően a csoport tagjai közelebb kerültek egymáshoz és az uniós ismereteink is felszínre kerültek.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
- csoport:
Sokat töprengtem, hogy mivel is foglalkozzunk a második tanítási nap délutánján, ami érdekelheti a gyerekeket. Végül úgy döntöttem, hogy IKT eszköz és Okosdoboz segítségével átismételtük az 5.-es és 6.-os anyagot. Meglepő módon nagy volt az aktivitás, lelkesedés.
- csoport:
A 2018/2019 –es tanév első hetében megtartott foglalkozás legfontosabb feladata a csoport megszervezése volt. Megbeszéltük a foglalkozások idejét, rendszerességét, témáit.
Kötetlen beszélgetés keretében élménybeszámolókat hallgatunk a nyári programokról. Az új belépő gyerekekkel megismertettem a pályázat célját, legfontosabb feladatait, programjait.
Angol nyelvi órák (A komponens):
- csoport:
Az új tanév első nyelvi foglalkozásán a pályázattal kapcsolatos feladatok megbeszélése, a szervezési feladatok és a foglalkozás céljának megbeszélése történt.
- csoport:
Az új tanév első nyelvi foglalkozásán a pályázattal kapcsolatos feladatok megbeszélése, a szervezési feladatok és a foglalkozás céljának megbeszélése történt.