Heti foglalkozások 19.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens:

Partneriskola megismerése a foglalkozások keretében

Miután képzeletben átléptük az országhatárt, azt beszéltük meg a tanulókkal, hogy milyen nevezetes településeken haladunk át, míg elértük úti célunkhoz. Csoportmunkában dolgoztak a gyerekek, érdeklődőek és kíváncsiak voltak. Majd következő feladatként egy–egy borítékban összedarabolt képet kaptak, amit ha jól összeraktak egy tanult nevezetességet láthattak a képen. Majd mesélni kellett róla, hogy mit látnak a képen. A foglalkozás végére megfogalmazódott mindenkibe, hogy alig várják a kirándulás napját!

Tematikus foglalkozás – “B” komponens:

Kiránduljunk az Európai Unió országaiba I.

Itt a jó idő, a kirándulások a kikapcsolódás ideje. Miért ne tölthetnénk el egy-egy hétvégét valamelyik uniós országban? Úgy döntöttünk, hogy készítünk egy kis ajánlót néhány közeli országba történő utazáshoz. Kisebb csoportokban dolgoztunk. A gyerekek feladata az volt, hogy a szomszédos országok nevezetességeiről gyűjtsenek fotókat, készítsenek egy rövid ismertetőt is ezekhez. Az ügyesebbek még szálláshelyet is ajánlottak társaiknak. Képzeletben Rómában, Prágában, Bécsben, Erdélyben, a Felvidéken és Párizsban jártunk. A térkép segítségével megvizsgáltuk, hogy mely országokban használják az eurót, hová kell más valutát beváltani. Megnéztük mely országba kell útlevélről/személyigazolványról gondoskodnunk.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

  1. csoport:

Egy MP5 lejátszó használati utasítását olvastuk el, majd válaszoltunk a szöveghez kapcsolódó kérdésekre. A fiúk aktívabbak voltak a téma kapcsán, de már néhány lány karácsonyi listájára is felkerült a lejátszó.

  1. csoport:

Csoportalakítás, közösségformálás volt a foglalkozás célja. Páros és kiscsoportos improvizációk segítségével ismertük meg egymást még jobban. A szituációs játékok témáit a mindennapi életből választottam (tanár–diák, anya–gyerek, orvos–beteg). Vidám hangulatú jelenetek születtek.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

  1. csoport:

A hónap témájának a nyaralást választottuk. Ezen a foglalkozáson egy általuk választott, a témához kapcsolódó szóval elkezdték az asszociációs láncot, amelyeket a táblára írtunk fel. 3 tanulót megkértem, hogy ők egy-egy lapra is írják le a szavakat. Ez a feladat alkalmas a szókincs felidézésére. Ez után 5 fős csoportokat alkotva a feladatuk az volt, hogy találjanak ki egy történetet a közösen létrehozott szólánc szavaiból.

  1. csoport:

Ezen a foglalkozáson egy kis nyelvi bemelegítés után – brainstorming – 3 fős csoportokban dolgoztak a tanulók. A téma az iskolával kapcsolatos tárgyak csoportosítása és a főnevek többes számának gyakorlása volt.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.