Heti foglalkozások 20.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens:

Partneriskola megismerése a foglalkozások keretében:

Folytattuk kalandozásunkat Hosszúmezőn. Közben a történelmi múlttal is megismerkedtünk. Az internetről gyűjtött történelmi anyagot átírtam egy „mesének”, ezt felolvastam a tanulóknak. Előre megadott kérdésekre kellett leírni a válaszokat. Érdeklődéssel hallgatták a gyerekek. Következő foglalkozásunkon a település konyhájával, étkezési szokásaival ismerkedtünk meg.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens:

Kiránduljunk az Európai Unió országaiba II.

Itt a jó idő, a kirándulások a kikapcsolódás ideje. Miért ne tölthetnénk el egy-egy hétvégét valamelyik uniós országban? Úgy döntöttünk, hogy készítünk egy kis ajánlót néhány közeli országba történő utazáshoz. Kisebb csoportokban dolgoztunk. A gyerekek feladata az volt, hogy a szomszédos országok nevezetességeiről gyűjtsenek fotókat, készítsenek egy rövid ismertetőt is ezekhez. Képzeletben Londonban, Brüsszelben, Varsóban, Lisszabon, Valettaban (Málta) jártunk. A térkép segítségével megvizsgáltuk, hogy mely országokban használják az eurót, hová kell más valutát beváltani. Megnéztük mely országba kell útlevélről/személyigazolványról gondoskodnunk. Bízom benne, hogy néhány gyerek nemcsak képzeletben, hanem a valóságban is eljut ezen országokba.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

  1. csoport:

A foglalkozásunk témája a Forma 1 volt. Érdekes szöveget olvastunk a sportág kialakulásáról, történetéről egészen napjainkig. Kifejezetten kedvelt feladat volt az olvasott információk táblázatba rendezése. Zárásképp IKT eszköz segítségével felidéztük a Baumgartner Zsolt indianapolisi pontszerzésének néhány pillanatát, ami hazánk első világbajnoki pontját jelentette.

  1. csoport:

Az anyanyelvi játékok nemcsak szórakoztatóak, de nagyon sok új ismeretet is szerezhetünk belőlük. Egyszerre fejlesztési lehetőség és tapasztalatszerzési lehetőség. A Papagáj–játék, Kakukktojás, és a Barkochba voltak a legsikeresebbek. Azok a gyerekek is szívesen bekapcsolódtak, akik még nehezebben nyílnak meg „új” csoportban.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

  1. csoport:

Ezen a foglalkozáson folytatták a történetírást és rajzokat készítettek hozzá. A mondat- és szövegszerkesztés gyakorlására, tudatosítása volt a cél. A megoldás során a diákok igyekeztek a közösen tanult nyelvtani szerkezetekkel, szókinccsel valami újat alkotni.

  1. csoport:

Folytattuk az előző foglalkozáson megkezdett feladatot és 2 csoportra osztva a tanulókat, gyakoroltuk a ’There is/ There are’ szerkezeteket. Egy poszter készítésével kellett a másik csoportnak bemutatni, mi található egy osztályteremben illetve egy iskolatáskában. A csoporton belüli feladatokat ők oszthatták ki egymás között.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.