Tematikus foglalkozás -“A” komponens
Partneriskola megismerése a foglalkozások keretében
A testvériskolával való találkozás miatt fontosnak tartottuk egy–egy ismertető készítését falunkról és iskolánkról. A gyerekek kisebb csoportokban dolgoztak, gondolattérképet készítettek Petneházáról és az általános iskoláról. A munkájukat be is mutatták egymásnak. A gyerekek ötleteit felhasználva PPT–t készítünk az iskolánkban folyó munkáról.
Tematikus foglalkozás -“B” komponens
Civil szervezetek az Európai Unióban
Beszéltünk a civil szervezetekről, annak fogalmáról, fajtáiról és jelentőségéről. A társadalmi élet különféle problémáinak megoldására szerveződött állampolgári aktivitásokat felölelő civil szervezetek a fejlett nyugati országokban régóta a demokratikus politikai berendezkedés nélkülözhetetlen alkotóelemei. Nem véletlen, hogy a non-profit szektor a demokratikus országokban dinamikusan növekszik és fejlődik.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Ezen a szép, színes októberi délutánon egy rövid sétát tettünk a csapattal az iskola körül. Előzőleg azt a feladatot kapták, hogy válasszanak az út során egy olyan tárgyat, helyet vagy személyt, ami –aki valamiért megtetszik, majd a terembe visszaérve 5 mondatban írja körül, társai pedig próbálják kitalálni mire gondol. A gyerekeknek tetszett a játék, közben fejlődött az asszociációs készségük és a szóbeli kifejezőkészségük is.
2.csoport:
A foglalkozáson összegyúrt történeteket kellett a tanulóknak párokban szétválogatni és sorba rakni. Két szöveg mondatait kell beszámozni, rendezni és előadni.
Ez a játék fejleszti a szövegértő képességet, a gondolkodást és a figyelmet. A szövegek a tanulók érdeklődési köréhez szorosan kapcsolódnak (internet–szórakozás–szabadidő eltöltése).
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Bemutatkozás során pár mondatba összefoglalva el kellett mondaniuk magukról a legfontosabb információkat
– neved, életkorod, hol laksz, külső jellemzés, család- testvérek, kedvenc dolgaid
Egymásnak segítő kérdéseket tettek fel. Cél a nyelv használata, a beszédkészség fejlesztése volt. Az egyenes és kérdő mondat alkalmazása.
2.csoport:
A mai foglalkozáson a tanulók megismerkedtek a Pókábra vagyis Brain map készítésével, ami kiváló eszköznek bizonyul minden olyan helyzetben, mikor egy problémát több oldalról kell körbejárni, összefüggéseket keresni. Először a már korábban feldolgozott nyaralás témakörét ábrázoltuk : – destination; – vehicles; – activities; – accomodation, – weather