Tematikus foglalkozás -“A” komponens
Partneriskola megismerése a foglalkozások keretében
A kirándulásunkról élményekben gazdagon érkeztünk haza. Megnéztük együtt a fényképeket és megbeszéltük a látottakat.
Be kellett fejezni a tanulóknak a következő mondatokat:
- A kirándulás során az tetszett a legjobban …….
- A kirándulás során az nem tetszett ………………..
Érdekes válaszokat kaptam, amire én fel sem figyeltem a kirándulás során. A hosszúmezői kirándulást követően kettős cél vezérelt. Egyrészt szerettem volna felszínre hozni az út során szerzett élményeket, másrészt elmélyíteni az elsajátított új ismereteket.
Az asszociációs játékot követően csoportokban vetélkedtünk egymással. Puzzle játék segítségével felidéztük a kirándulás helyszíneit, majd ezeket kellett párosítani a nevezetességekkel.
Tematikus foglalkozás -“B” komponens
Tovább folytattuk előző foglalkozásunk témáit a Civil szervezetek az Európai Unióban
A civil szervezet fogalma a nem-állami, nem formálisan szervezett társadalmi-politikai tevékenység különféle formáit, a politikai és társadalmi élet különféle problémáinak megoldására szerveződött állampolgári aktivitásokat öleli fel. A civil szervezetek a fejlett demokráciákban sokféle formát ölthetnek, de tipikusnak főként az egyesületek, alapítványok mondhatók. Ide sorolhatók még az egyletek, körök, klubok, és hasonló polgári kezdeményezések, társadalmi mozgalmak is.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Októberi második foglalkozásunk középpontjába ismét a természet került. Olvastunk egy ismeretterjesztő szöveget a világ tíz legszebb gleccseréről, majd azokról a dolgokról is beszéltünk, melyek veszélyeztetik a fennmaradásukat. A foglalkozás végén IKT eszköz segítségével meg is néztük ezeket a bámulatos képződményeket. Fejlődött a hangos olvasási készség és a szóbeli kifejezőkészség.
2.csoport:
Az anyanyelvi játékok közül egyik legkedveltebb a szólánc. Sok változata van. Mindenkinek egy szót kell mondania bizonyos szabály szerint. Emlékezet és figyelemfejlesztő játék. Legsikeresebb az a fajtája volt, amikor a babzsákot dobálva az előző szót megismételve egy új szót kellett mondani. Egész hosszú, érdekes szóláncokat alkottunk. Szókincsbővítés, választékos szóhasználat, egymásra figyelés volt a célunk.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Életkoruknak és tudásszintjüknek megfelelő angol nyelvű kisfilmet néztünk, angol nyelvű felirattal. Cél a hallott szöveg megértése volt. A végén megbeszéltük, összefoglaltuk a hallottakat, és ők is eljátszották a történetet.
2.csoport:
A Pókábra technika segítségével valósítottuk meg az Én városom programot. Kicsit összehasonlítva a vidéki és a nagyvárosi életet.. A szókincs felelevenítésére, bővítésére is kiváló alkalom egy ilyen gyakorlat. ’What is a city like?’ – Flats, -schools, -work; traffic; – entertainment, …
Az angol nyelv gyakorlásán túl természetesen a problémafelvetést, az alternatívák keresését is gyakorolhatják.