Tematikus foglalkozás -“A” komponens
Partneriskola megismerése a foglalkozások keretében
A névintarzia játékot használva megidéztük a hírességeket. Az egyes csoportok még képzeletbeli interjút is készítettek egymással a kirándulásról.
Tematikus foglalkozás -“B” komponens
Tovább folytattuk előző foglalkozásunk témáit a Civil szervezetek az Európai Unióban
A civil szervezetek a fejlett nyugati országokban régóta a demokratikus politikai berendezkedés nélkülözhetetlen alkotóelemei. Alapvetően fontos közvetítő szerepet töltenek be a társadalom és a politikai intézmények között. Tudományosan igazolt tény, hogy az állam és a civil szektor szoros együttműködése kiemelten segíti az egész társadalom fejlődését és „egészségét”. Az egymást erősítő és kiegészítő kooperáció eredményeként, az állam pénzügyi és egyéb támogatásával a civil szféra gyorsabban megerősödhet. Az erős non-profit szektor a maga pótolhatatlan eszközeivel és lehetőségeivel, nemzetközi kapcsolatok kialakításával és elmélyítésével, a humán erőforrások hasznosításával, jelentősen elő tudja segíteni az adott társadalmak fejlődését.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Mai témánk az Olimpia volt. Egy újságcikk segítségével tekintettük át az olimpiák történetét. Legjellegzetesebb helyszíneit, legkiemelkedőbb sportolóit, legemlékezetesebb pillanatait. Persze a sikereknél külön kitértünk a magyar érmekre, eredményekre is.
2.csoport:
Ez alkalommal a rejtvényeké volt a főszerep. Számos játékos feladat segítségével ismeretszerzésre, logikus gondolkodás fejlesztésére, feladatmegoldó képességük, kreativitásuk fejlődésére volt lehetőség. Észpróba, Szóbarkácsolás, Összekeveredett közmondások voltak a legérdekesebbek a tanulók számára. Mindenki aktívan dolgozott, jutalomként képrejtvényeket fejthettek meg.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Ezen a foglalkozáson folytattuk a városi és a vidéki élet összehasonlítását. Próbáltuk megkeresni az előnyöket és a hátrányokat, amelyek a két település típust jellemzik. ’ chances, possibilities, safety….
2.csoport:
Olvasott szövegértési feladatot oldottak meg a tanulók. 2 egyszerű szöveget kaptak, 2 különböző típusú szövegértési feladattal. Az egyikben a szöveget követően mondatokat olvashattak, amelyekről el kellett dönteni, hogy igazak vagy hamisak, míg a másik feladatnál a szöveget követő kérdésekre válaszoltak. A foglalkozás végén ellenőriztük.