Tematikus foglalkozás -“A” komponens
Vajon mi készteti ezeket az embereket az önkéntes véradásra, vajon mi készteti az embereket arra, hogy szervdonorként vegyenek részt a gyógyítási folyamatban?
Tematikus foglalkozás -“B” komponens
Az internet segítségével megnéztünk egy-egy külföldi jótékonysági szervezetet, mivel foglalkoznak, mi a céljuk, milyen akciókat szerveznek különböző országokban. pl. Rotary club
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Kosztolányi Dezső: A kövér bíró című írásának egyik részletét dolgoztuk fel a csoport tanulóival. A szöveg olvasása után a gyerekek választ adtak a kapcsolódó feladatokra, majd érdekességképp kicserélték, illetve kijavították munkáikat. Közben fejlődött a szóbeli kifejezőkészségük, az olvasási készségük és a felelősségtudatuk is.
2.csoport:
A barkochba játék nagyon jó csoportépítő, érzékszerv – memória fejlesztő, ügyességi játék.
Többféle változatát játszottuk. Legsikeresebb a „barkochba a háton” volt.
Ismert, vicces, nem létező személyeket kellett kitalálniuk a játék szigorú szabályainak megfelelően.
Szókincsbővítés, logikus kérdésfeltevés, fantáziafejlesztés és szórakoztatás volt a foglalkozás legfőbb célja.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Hallott szövegértési feladatokat oldottak meg a tanulók ezen a foglalkozáson. Ez természetesen mindig nehezebb a számukra, mint az írott szöveg értelmezése, fordítása. Ezért nagyobb hangsúlyt kell rá fektetni, több időt kell vele tölteni.
2.csoport:
Hallott szövegértési feladatokat oldottak meg a tanulók ezen a foglalkozáson. Ez természetesen mindig nehezebb a számukra, mint az írott szöveg értelmezése, fordítása. Ezért nagyobb hangsúlyt kell rá fektetni, több időt kell vele tölteni. Az interneten is lehet találni egyszerűbb, könnyebben érthető történeteket. Próbálom az érdeklődésüket felkelteni ilyen irányban is.