Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Népi hagyományok
Fő feladatunk ez alkalommal a farsangi álarcok készítése volt. A gyerekek kiscsoportban dolgoztak. Vidám, színes álarcok készültek, melyeket elhelyeztünk azon a falon, amely az európai farsangokról tájékoztatja a gyerekeket.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Az európai karneválokhoz kapcsolódó témánkat két foglalkozáson dolgoztuk fel. Az előző foglalkozáson tisztáztuk a farsangolás célját, időszakát. Megismerkedtünk a híres európai karneválok történetével, hagyományaival. Most először együttműködést fejlesztő játékokat játszottunk, amelyek a fejlesztő hatásukon kívül még jó hangulatot is teremtett. A gyerekek felszabadulttá váltak.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Januári második foglalkozásunkon egy elég hosszú szövegrészletet olvastunk Rubenről a kis sárkányról aki félig ember. A hozzá kapcsolódó kérdésekre – egyre kevesebb hibával dolgozva – válaszolnak a gyerekek. Ezen foglalkozáson feldolgozásra került még egy cikk is a Zala Hírlapból, amely Székely Szilveszter táncművészről szól. A szöveg elolvasása után a gyerekek választ adhattak a kapcsolódó kérdésekre. Ezt viszonylag kevés hibaszázalékkal tették. A foglalkozás folyamán fejlődött a diákok asszociációs készsége, néhányan talán kedvet kaptak a táncoláshoz is.
2.csoport:
Varró Dániel Túl a Maszat–hegyen című verses regényéből ismerkedtünk meg egy részlettel.
Muhi Andrással, a főhőssel találkozhattunk ebben a fejezetben kicsit közelebbről.
A játékos, humor hangvételű szöveget kíváncsian olvasták a gyerekek, s remélem ez a részlet felkeltette érdeklődésüket, hogy szívesen elolvassák az egész könyvet.
Megbeszéltük milyen lenne, ha mi is tudnánk az állatok nyelvén és szinte ránk ragadt Andris mindig derűs, vidám hangulata.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Folytattuk az előző foglalkozáson elkezdett angol nyelvű történet feldolgozását. Az ismeretlen szavak jelentését először a szövegkörnyezet alapján próbálták kitalálni a gyerekek, ha nem sikerült, szótárban keresték meg a jelentését.
2.csoport:
Az előző foglalkozáson nézett film feldolgozását folytattuk. A nyelvtani szerkezetek gyakorlására is lehetőségünk nyílt – igeidők, egyenes és fordított szórend.