Heti foglalkozások 36.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Önkéntesség, jótékonykodás

Az önkéntes feladatvégzés keretén belül csoportonként egy – egy projekt kidolgozását kezdték meg a gyerekek. Az eddig hallott és olvasott ismeretek is alkalmazni kellett a diákoknak. Megbeszéltük a projektkészítés lépéseit. Majd a továbbiakban a csoportok kiválasztották együtt azt a tevékenységet, ahol szívesen segítenének!

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Az európai karneválokhoz kapcsolódó témánkat két foglalkozáson dolgoztuk fel. Az előző foglalkozáson tisztáztuk a farsangolás célját, időszakát. Megismerkedtünk a híres európai karneválok történetével, hagyományaival. Most először együttműködést fejlesztő játékokat játszottunk, amelyek a fejlesztő hatásukon kívül még jó hangulatot is teremtett. A gyerekek felszabadulttá váltak.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

1.csoport:

A mai délutánunkon a ReadersDigest kiadó egyik kiadványának részletét dolgoztuk fel. Ebből kiderült, hogy ki is volt valójában Scott Neeson, és miért hozott létre alapítványt. A diákok szövegesen válaszoltak minden feltett kérdésre a mondatalkotás fő szabályait figyelembe véve. A szöveg feldolgozása során a gyerekek rájöttek hogyan lehet eljutni Hollywoodból a szeméttelepre.

2.csoport:

Az előző foglalkozáson megismert regényrészlet sok gyerek érdeklődését felkeltette.

Csoportonként dolgoztunk fel egy–egy érdekes fejezetet a könyvből.

Csoportforgóban mutatták be egymásnak röviden az adott rész legérdekesebb eseményeit. Majd Füllentős játékkal ellenőriztük, ki mennyire figyelt, mi marad meg emlékezetükben a másik csoport előadásából.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

1.csoport:

Szókincs fejlesztés volt a mai foglalkozás fő feladata. Ezt játékos formában, szólánc alkotásával valósítottuk meg. Először témaköröket határoztunk meg, pl. napirend, iskola, majd a foglalkozás következő részében szófajokat, igék, melléknevek.

2.csoport:

Nyelvi kompetencia feladat típusai közül oldottunk meg néhány szövegértő feladatot. Ezek a gyakorló feladatok segítenek  a gyerekeknek megtanulni azt, hogy a különböző típusú feladatokat hogyan lehet könnyebben megoldani, melyek azok a apró ’trükkök’, amelyek hasznosíthatóak.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.