Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Erre a foglakozásra a csoportok szuper ötletekkel érkeztek! Egy csoport azt találta ki, hogy a farsangi időszak közeledtével a jelmezek és díszletek tervezésébe, megvalósításában segítenek. A következő csoport a településen működő nyugdíjas klub tagjai számára nőnapra készítenek ajándékot. A harmadik csoport a jó idő közeledtével az iskolaudvar otthonosabbá tételét tűzte ki célul. A munkálatokig a szervezési feladatokat végzik el. A negyedik csoport pedig papírgyűjtést szervez, amely bevételét a diáknap megszervezésére fordítaná. Ötletesek a tervek. A következő foglalkozáson nekikezdünk a kidolgozásnak!
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Tanulás külföldön: Erasmus+: Évente több mint 400 000 fiatal tanul vagy fejleszti önmagát más európai országokban az EU Erasmus+ oktatási, képzési, ifjúsági és sportprogramjának segítségével. Ezen lehetőségek körbejárása és megbeszélése.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
A mai foglalkozásunkon a 2017-évben az év madara versenyen első helyen végzett tengelicről olvashattunk egy cikket. Felelevenítettük a biológia órán tanultakat is a szöveg megbeszélésekor. A stiglicről sok új érdekességet tanulhattak meg a gyerekek. Munkánk vége felé alliterációkat raktunk össze erről a csöppnyi kis madárról.
2.csoport:
A foglalkozáson Békés Pál Doktor Minorka Vidor nagy napja című regényéből olvastunk egy részletet. A főszereplő Dorka a piacra indult nagynénjével, akihez nyaralni küldték.
A szöveg elolvasása előtt Jut eszembe játékkal mi ellátogattunk egy piacra, majd összehasonlítottuk élményeinket a Dorkáéval.
A humoros hangvételű szöveg sok tanulságot is hordozott magában.
Egyre ügyesebbek vagyunk a kifejtős kérdések megválaszolásában is.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
A félév közeledtével a gyerekek már fáradtak, ezért társasjátékokkal játszottunk a mai foglalkozáson.A „Boom” a kedvencük. Ez is fejleszti a szókincsüket, és így könnyebb őket egy kis tanulásra rávenni.
2.csoport:
Ennél a csoportnál is érezhető, hogy a félév közeledtével már fáradtak, ezért itt is társasjátékokkal játszottunk a mai foglalkozáson. Ez is fejleszti a szókincsüket, és így könnyebb őket egy kis tanulásra rávenni.