Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Önkéntes munkánkat tovább folytatva, az iskola előkertjének rendezésébe kezdtünk bele! A gyerekekkel összegyűjtöttük a szükséges eszközöket, majd felosztottuk egymás között a munkát. Érdekes, hogy vidéken élünk, ennek ellenére a gyerek zömének nehezen megy a kerti munka. Otthon nem igazán vesznek részt a kerti munkában. Miután felnőtt segítséggel megmutattuk nekik akár a kapálás, vagy gereblyézés technikáját egyből sikerélményük volt, örömmel dolgoztak! Munkánkat tovább folytatjuk a következő foglalkozáson!
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport
A mai alkalmunkon a tavasz beköszöntével foglalkoztunk. Megbeszéltük az ilyenkor teendő munkálatokat. Egy szövegrészlet elolvasása után, már okosabbak lettünk a tevékenységek sorának felállításában. Megterveztük, hogyan is kellene szakszerűen egy virágoskertet tavasszal rendbe rakni. Több elgondolás is született. A végeredmény az iskola előtti virágoskert megszépítésével fejeződött be.
2.csoport:
Vajon mi alapján dönti el egy ötéves kisfiú, hogy felnőtt korában becsüs lesz?
Alena Kastnerová cseh írónő humoros írásából erre is választ kaphattunk.
A történet olvasása közben sok új információval ismerkedhettünk meg, melyek napjainkban már nem használatosak.
Bár a tanulók többségének még nincs elképzelése a „Mi leszel, ha nagy leszel?” kérdésre, de az Amerikából jöttem játékban igen izgalmas feladványok születtek.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Ismét szókincsfejlesztésre helyeztük a hangsúlyt ezen a foglalkozáson is. Szóláncot játszottak, először csoportokban, majd közösen. A foglalkozás végén pedig választhattak a tanulók; hangman, find out, we came from America.
2.csoport:
A gyerekek nagyon szeretnek az interaktív táblán különböző feladatokat megoldani. Ezen a foglalkozáson a már korábban feldolgozott témával kapcsolatos feladatokat oldottak meg. 3 csoportra osztva őket, minden csoport külön- külön dolgozhatott.