Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Erre a foglakozásokra kis filmrészletekkel készültem, amelynek középpontjában a lelki egyensúly áll, valamint, hogy mi is a legfontosabb érték az életünkben! Bagdy Emőke előadásait előnybe részesítem, információt, ötleteket nyerek belőle, amit a tanulóknak átadhatok! A foglakozásunk zenehallgatással fejeztük be.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
„Itt van az ősz, itt van újra”
Októberi első foglalkozásunk alkalmával egy érdekes, ismeretterjesztő szöveget dolgoztunk még az őszről, illetve az őszi népszokásokról szólt. A diákokat szemmel láthatóan „megfogta” a téma. Sokan elcsodálkoztak azon, hogy a mára már gépesített betakarítási műveleteket régen milyen viszontagságok árán lehetett csak végrehajtani.
2.csoport:
Nagyon sok gyerek szereti az állatokat. Sokakat érdekel életmódjuk, táplálkozásuk, szaporodásuk. De csak kevesen ismernek állati rekordokat. Rekorder lehet az, aki valamiben a legjobb, a legnagyobb, a legérdekesebb, a legkülönlegesebb, a leggyorsabb.
Megtudtuk miben rekorder a szkarabeusz, mekkora a strucc tojása, ki lehetne győztes a távolugrásban, befér-e a vándoralbatrosz egy toronyház ablakán.
A szöveg felkeltette a tanulók kíváncsiságát, hogy maguk is nézzenek utána állati rekordoknak (internet, könyvtár).
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Kitalált családról családfa készítése – Family tree -, rajzolása. A tanulók 5fős csoportokban dolgoztak. Minden családtagról írni kellett 3-4 mondatot, gyakorolva az egyes és többes szám különböző személyben változó létigét és igét. A csoportokat úgy alakítottuk ki, hogy különböző életkorú tanulók kerüljenek egy csoportba, mert az 5.-esek még nem tanulták a Present Simple igeidőt.
2.csoport:
Kitalált családról családfa készítése – Family tree -, rajzolása. A tanulók 5fős csoportokban dolgoztak. Minden családtagról írni kellett 3-4 mondatot, gyakorolva az egyes és többes szám különböző személyben változó létigét és igét.