Heti foglalkozások 11.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Egészséges életmód

Csapatokban versenyeztek a gyerekek! Feladatlapokat, benne fejtörőket, keresztrejtvényeket oldottak meg a tanulók! Mozgásos feladatok során szinte minden izmot megmozgattunk! Az egészségvédelemre a következő módon hívtam fel a figyelmet. Minden csapat kapott egy tojást, ami az életet jelképezte. Úgy kellett becsomagolni, hogy annak semmi baja ne történjen a megpróbáltatások alatt. A végén kibontottuk és megnéztük kinek sikerült megvédeni az életét!

A foglalkozás végén mindenki elfogyasztott 2dl vizet (ahogy a gyerekekkel együtt hívjuk csap- juice).

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Az EU filmvilága

Az Európai Uniós filmvilágba kalauzoltuk őket. Először is általános dolgokról beszéltünk természetesen az odaillő alap szakszavakat használva. Volt szó az európai filmek jellegzetességeiről, amit már országokhoz kötődően kezdtünk átnézni. Ezen alkalommal a francia és, az angol gyártású filmekről esett szó. Beszéltük arról, hogy mik a tipikus jellemzői, kik játszanak bennük, kik az érintett filmrendezők. Természetesen, mint mindig, a tanulók most is kaptak lehetőséget arra, hogy elmondják, hogy a szóban forgó filmek közül melyik a kedvencük, és miért, illetve, hogy kik a kedvenc színészeik. Miután mindenki elmondta az ehhez fűződő gondolatait, véleményét, egy kis játék révén próbáltam meg visszaellenőrizni, hogy ki hogyan figyelt az aktuális foglalkozás alatt.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

1.csoport:

Szólj hozzá „Papuskám”! A foglalkozás Molnár Ferenc A Pál utcai fiúk című regénye köré épült.

IKT és Okosdoboz segítségével az óra első felében a műhöz kapcsolódó szereplőket, eseményeket, helyszíneket raktuk sorba, rendszereztük, míg a második részben idézetek olvasása után próbáltunk rájönni, hogy mikor hangzott el, és ki mondta azt.

2.csoport:

Ki ne szeretne eljutni a Vidám Parkba? De vajon tudják–e, hogyan alakult a történet a Vurslitól a Vidám Parkig?

A feladatok megoldásán kívül élménybeszámolókat hallhattunk tanulóinktól.

Kinek jó, kinek rossz élménye fűződik a modern játékokhoz. Szívesen osztották meg tapasztalataikat a gyerekek.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

1.csoport:

A foglalkozást szókincsfejlesztő játékkal kezdtük, szóláncot játszottunk, amely során egyre kevesebb ideje maradt a gyerekeknek a helyes szó megtalálására. A végén a győztes mindig jutalom piros pontot kap. A játék után a gyerekek hallás utáni szövegértését fejlesztettem. Három szöveget hallgathattak meg. Az első feladatban azokat a képeket kellett kiválasztani a hanganyag szerint, amelyik elhangzik a kirándulással kapcsolatban. A második feladatban három lehetséges megoldás közül azokat a helyszíneket kellett kiválasztani, ahol a párbeszédek játszódtak. Végül a történetet az elhangzott szöveg alapján kell befejezni illetve a megfelelő befejezést kiválasztani.

2.csoport:

A kommunikatív képességek fejlesztéséhez elengedhetetlenül fontos a szavak kifejezések ismerete.  A mai foglalkozás témája a szabadidős tevékenységek voltak. Az első feladat – Brainstorming – azaz a megadott témához kapcsolódó szavak, kifejezések gyűjtése, csoportosítása volt / activities, time, place / csoport munkában. A gyerekek könnyebben tanulnak egymástól.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.