Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Május 1-je közeledtével kíváncsiak voltunk, mely uniós országban munkaszüneti nap még május 1-je.
A Wikipédián felkutattuk a nap történeti hátterét is. Rájöttek a gyerekek, hogy Magyarország éppen május 1-jén lépett be az Unióba.
Majd igyekeztünk majálisi hangulatot teremteni a foglalkozáson. Kimentünk a szabadba, vidám népi játékokat próbáltunk ki. Összemértük tudásunkat a csigafuttatásban. Kiderült, ki tudja ügyesebben rádobni a karikát Ormányos János orrára. Hosszú sor alakult ki a lengőteke előtt is. Vicces látványt nyújtott a gályalábazás. Lehetett még zsákban futni vagy íjászkodni is. A csapattársak lelkes szurkolása közepette került sor a horgászversenyre.
A programnak, amellett, hogy kellemes kikapcsolódást nyújtott, igazi közösségteremtő ereje volt.
Ugyanakkor több csendesebb, vissszafogottabb gyerekről kiderült, hogy ezen a területen ügyesebb, mint a mindig középpontban lévő társaik. Ezeknek a tanulóknak sikerélményt nyújtott ez a nap.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
A minőséget meg kell fizetni! Szövegértési versenyfeladatot oldottunk meg közösen, melynek témája a minőség és ár közötti összefüggés bemutatása volt.
Kiderült többet között az is, hogy milyen az „oltalom alatt álló”,illetve a „védjegyes” termék.
A feladatok ellenőrzése után grafikonon is megnézhettük a szövegben már olvasott adatokat, információkat.
2.csoport:
Az időjárásról – akár jó, akár rossz – mindig mindenki szívesen beszélget. A mai foglalkozás célja az volt, hogy egy grafikon segítségével tudjuk értelmezni az időjárás elemeit, változásait, napokra, napszakokra lebontva.
A kérdések gondolkodtatóak, a válaszok többnyire helyesek, a tanulók aktívak voltak.
A páros munka mindenkit megdolgoztatott.
Angol nyelvi órák (A komponens):1.csoport:
A gyerekek kommunikációs készségét fejlesztő Smart cards társasjátékkal játszottunk. A gyerekek kis csapatokban játszottak és a játék során különböző kommunikációs feladatokat kellett végrehajtaniuk a kapott kártya alapján. A feladatok során önállóan kellett mondatokat alkotniuk saját magukról, egy képről vagy éppen kulturális témában. Ellentétes jelentésű szavakat kellett gyűjteniük vagy egy leírás alapján kitalálni, milyen tárgyról van szó.
2.csoport:
Folytattuk az előző foglalkozáson elkezdett témát – szabadidős tevékenységek -, a már meglévő, korábban összegyűjtött szavak kifejezések felhasználásával a csoportoknak egy összefüggő szöveget kellett alkotniuk, amelyben bemutatták mikor, hol és milyen tevékenységeket végeznek szabadidejükben. A mondatrend gyakorlása volt az elsődleges feladatuk. A foglalkozás végén a csoportok felolvasták a fogalmazásaikat, amit a többiek ellenőriztek, esetleges hibákat kijavították.