Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
N.N.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
- csoport:
Meseszerkesztés: Ezen a foglalkozáson egy olyan szövegértési feladatot oldottunk meg, ahol nem volt szövegünk, helyette viszont kaptunk 12 mondatot, melyek helyesen sorba állítva adták meg a mesénket. A csoport tagjai először nehéznek, ismeretlennek, érezték a feladatot, viszont az első néhány mondat sorrendjének kialakulása után beindultak a dolgok. Fejlődött a szövegértés és a szóbeli kifejezőkészség is.
- csoport:
Szólások, szóláshasonlatok, közmondások, találós kérdések felelevenítése, rendszerezése, újak tanulása játékos formában. Ez volt a mai foglalkozás célja. Legsikeresebbnek a közmondások eljátszása, vicces találós kérdések és a barchoba játék bizonyult. Az oldott légkör, vidám hangulat meghozta a kedvét a visszahúzódóbb gyerekeknek is.
Angol nyelvi órák (A komponens):
- csoport:
A bemelegítő játékos gyakorlatok után, a szótárhasználat fortélyaival ismerkedhettek meg a gyerekek. Manapság már egyre ritkábban használnak papír alapú szótárt, ezért a könyv használatát is meg kell tanulniuk, hogyan és milyen sorrendben találhatóak meg a szavak és hogyan találhatják meg őket. Mit jelentenek az egyes jelölések és milyen példa mondatok találhatóak az egyes szavakkal kapcsolatban.
- csoport:
Folytatva az egészséges életmód témakörét a gyerekek a foglalkozáson résztvevő tanulók szabadidős tevékenységeinek feltérképezéséhez először kérdőívet készítettek csoport munka keretében, majd elvégezték a kutatást. A feladat már ismert volt, hiszen a táplálkozási szokásokkal kapcsolatosan már készítettek kérdőívet, így könnyebben, gyorsabban tudták megoldani a feladatot.