Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Tudj nemet mondani a kábítószerre!
Fontosnak tartom, hogy erről a témáról beszélgessünk a gyerekekkel. Megbeszéltük, milyen szerek tartoznak a kábítószerek közzé. Ezeknek milyen hatása van a szervezetre, a lelki egyensúlyra, illetve a társas kapcsolatokra. Gondolatébresztő, szemléletformáló filmrészleteket, felvételeket néztünk meg együtt.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
IKT eszközök és az Okosdoboz segítségével tekintettük át az 5. osztályos anyagot. Kitértünk a tanult mesékre, versekre, idézeteket próbáltak felismerni a gyerekek, illetve lehetőség nyílt a János vitéz és A Pál utcai fiúk cselekményének felelevenítésére is.
2.csoport:
142 éves a Budapesti Állatkert – címmel olvashattunk egy cikket, melyből a Fővárosi Állatkert történetét ismerhettük meg.
Előtte egy drámás játékkal (barchopa a háton állatnevekkel) hangolódtunk a témára.
Zárásként „Milyen állat vagyok” –ot játszottunk, ahol tulajdonságaik alapján kellett felismerni az állatokat.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
A foglalkozás elején Találd ki!-t játszottunk. Az osztályból kellett valakinek gondolnia és a többieknek angolul kellett kérdéseket feltenni és kitalálni, hogy melyikükre gondoltak. A foglalkozás második részében az aznapi idegen nyelvi mérés olvasott szöveg értéséhez kapcsolódó feladatokat beszéltük meg. A feladatsor a gyerekek többségének csak kisebb nehézséget okozott, elsősorban a szókincsükben volt még hiányosság, ami az elkövetkezendő évben még fejlesztve lesz.
2.csoport:
Ezen a foglalkozáson először a szavakkal játszottunk, az angol ABC sorrendjét követve kellett szavakat mondaniuk pl. apple, ball . . . Majd „Amerikából jöttem, mesterségem címere” következett. Általuk ismert foglalkozásokat játszottak el párban, a többieknek pedig ki kellett találni. Az utolsó játék kis csoportokban a barkochba volt.