Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Egészséges életmód
Épp testben ép lélek! Ezzel a foglalkozással zártuk az egészséges életmód témakörét! Feladatlap segítségével összegeztük a fontosabb tudnivalókat. A foglalkozás hátralévő idejében pedig a kitűzött jövőben célokról és a céltudatosságról beszélgettünk!
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Európai Unió
Egy játékos vetélkedő keretében felmértük, hogy a gyerekek az elmúlt fél évben mi mindent tanultak az EU-ról. Mi volt az, ami igazán megragadt bennük. Nagyon ügyesen teljesítettek.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Te hogy emlékszel?: A nyári szünetet megelőző utolsó foglalkozásunk a múlt heti, budapesti kirándulás köré épült. IKT eszköz segítségével képeket, illetve videókat tekintettünk meg, majd mindenki összefoglalta 5-8 mondatban, hogy milyen érzéseket ébresztettek benne a látottak, illetve, ha ott volt, akkor hogyan érezte magát….
Fejlődött az asszociációs gondolkodás, a szóbeli kifejezőkészség és a reális gondolkodás is.
2.csoport:
A 2017/2018–as tanév zárásaként értékeltük munkánkat. Mondatbefejezések (A foglalkozásokon az volt a legjobb… A foglalkozásokon az volt rossz…) drámajátékok, vidám szituációs játékok segítségével elevenítettük fel az elmúlt félév legjobb pillanatait.
Jó közösségformáló, új ismeretszerző és rendszerező, gyakorló foglalkozások részesei voltunk.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
A gyerekek az ez évi idegen nyelvi mérés hallott szöveg értéséhez kapcsolódó feladatokban próbálhatták ki magukat. Először megbeszéltük, hogyan is zajlik le a mérés, mire kell majd odafigyelniük, majd a feladatokat is megoldották. A harmadik feladat bizonyult a számukra a legnehezebbnek. A foglalkozásokat a gyerekek értékelésével zártuk le, elmondhatták véleményüket az órákról, mennyire tartották hasznosnak és hogy szeretnék, ha a következő tanévben is lennének ilyen foglalkozások.
2.csoport:
A pályázattal kapcsolatos eddigi tapasztalataikat oszthatták meg a tanulók egymással. Kitérve arra, hogy mit tartottak hasznosnak, illetve mi nem tetszett nekik. Majd játékkal fejeztük be a foglalkozást.