Heti foglalkozások 21.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens:

Partneriskola megismerése a foglalkozások keretében

A táj hagyományaival, népszokásaival és jellegzetes ételeivel ismerkedtünk meg a témakörön belül. Kis szövegrészleteket olvastunk fel, majd kérdez – felelek formában dolgoztuk fel.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens:

Ismerjük meg Romániát!

Mivel testvériskolánk az egyik uniós országban található, Romániában, ezért elhatároztuk, hogy ideje alaposabban megismernünk ezt az országot. Kiscsoportokban dolgoztak a gyerekek. Kaptak tanári instrukciókat, de a gyűjtőmunkát egyedül végezték. A könyvtárban dolgoztak. Segítségül hívhatták a könyveket, térképeket, az internetet. Minden csoport szabadon dönthetett arról, hogy milyen forrást használ. Adatokat kellett gyűjteni területéről, a lakosság számáról, a népességéről, földrajzi adottságáról, gasztronómiájáról, népviseletéről stb. A gyerekeknek tetszett az önállóság, a közös munka során a kiscsoport tagjai jobban megismerték egymást, fejlődött együttműködési képességük. A gyűjtő anyagból a következő foglalkozáson tablót készítettünk.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

  1. csoport:

A múlt heti szlovákiai utazás egyik helyszíne Borsi, illetve híres szülötte II. Rákóczi Ferenc volt a témánk. Térképen megkerestük a települést, majd érdekes történetet olvastunk a fiú születéséről, illetve életének főbb mozzanatairól. Fejlődött a hangos olvasási készség, a szóbeli kifejezőkészség, és kitértünk a hazafias nevelésre is.

  1. csoport:

A szókincsbővítés, választékos szóhasználat, szinonimakeresés játékos feladatait terveztem erre a foglalkozásra. Sok gyerek nehezen, rövid mondatokban tudja kifejezni gondolatait szegényes szókincse miatt. Játékban mindenki oldottabb. Szógyűjtés, Szóalkotás (szóban szó), Fogalomválogatás. Betűsor változatos gyakorlataival hangulatos, aktív foglalkozás kerekedett.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

  1. csoport:

A feladat végéhez érve minden csoport az általuk készített rajzok és egy narrátor segítségével bemutatta a saját történetét, derűs perceket szerezve egymásnak.

  1. csoport:

Ezen a foglalkozáson 3 csoportot alkottunk. Rövid angol szövegeket hallgattak meg, különböző szituációs helyzeteket, egyszerű párbeszédeket. A feladatuk az volt, hogy a párbeszédekből találják ki és rajzolják le, hol történhetett, vagy, hogy mi történhetett. A foglalkozás végén összehasonlítottuk a 3 csoport rajzait.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.