Tematikus foglalkozás – “A” komponens
A téma az adakozás, a jótékonykodás volt.
A kérdésem egyszerű volt:
- Mi a véleményük a jótékonykodó emberekről és azokról, akiken segítenek?
- Miért adnak pénzt, adományokat, ennivalót az arra rászoruló embereknek?
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
3-4 fős csoportokban dolgoztak a gyerekek.
Feladatuk volt, hogy kitaláljanak egy segélyszervezetet, aminek nevet kellett adniuk. Emellett meg kellett határozni, hogy milyen célra gyűjtenek adományt és a célhoz készíteni kellett plakátot.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Decemberi első foglalkozásunk a Miklós-nap közelsége miatt erre a témára épült. IKT eszköz segítségével a csoport tanulói egy vidám, a Mikulásról szóló animációs történetet tekintettek meg, majd néhány, a mesével kapcsolatos kérdésre adtak választ.
2.csoport:
A memóriajáték minden korosztály kedvelt időtöltése. Fontos a logikai érzékek és a memória képzése, edzése korhatár nélkül. Sok fajtáját játszottuk. Legkönnyebbnek az állatos bizonyult, kicsit nehezebb volt az irodalmi (írókat és műveiket párosító) és a nyelvtani (szavakat – szófajokat egyeztető) variációja. Szórakoztató, vidám, tanulságos foglalkozás részesei voltunk.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
A mai foglalkozáson a feladat az angol és a magyar karácsonyi szokások közötti különbségek keresése volt. Párokat alkotva kutattak az interneten, melyek a leglényegesebb különbségek a két ország szokásai között.
2.csoport:
Szókincs fejlesztő társasjátékokkal játszottak a gyerekek – smart cards, bomb junior. Szeretnek ezekkel a társasjátékokkal játszani, még a tanórákon csendesebb tanulók is megszólalnak. A játékok során egymástól is tanulnak, illetve felelevenítik, használják a már tanult szavakat, kifejezéseke.