Tematikus foglalkozás – “A” komponens
A téma az adakozás, a jótékonykodás volt.
Mit tesznek ők, vagy a szülők, ha valaki kéreget?
Miért adunk, vagy éppen miért nem? Hol a határ?
Mert vagy így, vagy úgy, de teszünk valamit, valamit cselekszünk. Egyszer adunk, egyszer nem.
Becsapnak-e bennünket?
Ezekre a kérdésekre kerestük a választ.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Karácsony az EU-ban
Az internet segítségével utánanéztünk, hogyan készülnek az ünnepre, illetve hogyan ünneplik Európa országaiban a karácsonyt. 3 fős csoportokban kellett 3 Európai Uniós országnak bemutatni a karácsonyi szokásait, hagyományait. Meg kellett keresni az adott országoknak a városait, amelyek adventi vásárairól ismertek. Az adott városról egy turisztikai bemutatót, reklámot kellett készíteni ppt-ben, majd prezentálni kellett a többi csoportnak.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
December 11-ei foglalkozásunk idejére, illetve az azt követő napokra kiadós havazást jósolt az Országos Meteorológiai Intézet. Gondoltam ez most épp kapóra jön nekünk, s összekötöttem a kellemeset a hasznossal. Egy viszonylag nehéz, tudományos szöveget dolgoztunk fel a diákokkal, melyben a havazás szépségei mellett olvastunk a hó, a hideg veszélyesebb oldalairól, többek között a lavinákról, vagy akár még a kihűlés veszélyeiről is. A tanulók ezután a szöveghez kapcsolódó kérdésekre válaszoltak. Közben fejlődött a szóbeli kifejezőkészségük, az olvasási készségük és szerintem picit felkészültebben várják majd a nagyobb hidegeket, hóeséseket is…
2.csoport:
A Vidor Fesztivál programfüzetébe pillantottunk be a foglalkozáson.
Három előadás részletes programjának elolvasása után önállóan oldották meg a gyerekek a hozzá kapcsolódó feladatokat. A feleletválasztásos feladatokban ügyesen, a kifejtős válaszokban bizonytalanul teljesítettek.
Egymás munkáit ellenőrizve fedezhették fel saját hibáikat, amit megbeszélés követett.
Zárásként szóláncot játszottunk főnevekkel.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
A tanulók kérésére ezen a foglalkozáson a játék kapott főszerepet. Amerikából jöttem, akasztófa, szólánc, amelyekben az egész csoport együtt vett részt, majd a társasjátékokkal már csoportokat alkotva játszottak.
2.csoport:
A Karácsony témaköréhez tartozó szavak gyűjtése volt a feladat a mai foglalkozáson. Majd összefüggő szöveget alkottak az aznapi eseményeket, cselekvéseket érzéseket leírva. Csoportban dolgozva, egymást segítve végezték a feladatokat.