Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Népi hagyományok
Január 6–án vízkereszttel véget ért a karácsonyi ünnepkör, és kezdetét vette a farsang, a karneválok időszaka. A következő két foglalkozásunk témájává ezt választottuk. Először közösen felidéztük, hogy mit tudnak a gyerekek farsangról. 5. osztályban hon– és népismeret órán már tanultak róla egy keveset. Emlékeztek, hogy vízkereszttől hamvazószerdáig tart ez az időszak. A cél a tél és a gonosz, rossz szellemek elűzése. Egyik nyolcadikos fiú a busójárásról is mesélt a többieknek.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Megnéztük, hogy az Európai Unión belüli országoknál kik tartanak farsangot, kik nem és hogy milyen hagyományaik, szokásaik vannak ezzel kapcsolatban az országoknak. Csoportos munka keretében megismerkedtek néhány híres karnevál történetével és jellemzőivel. Az internetről letöltött anyagot elolvasták, jegyzetet készítettek belőle, felkészültek ezek ismertetésére. Az egyes csoportok megismertették a többiekkel az európai karneválok színes világát. Képzeletben jártunk a velencei, a rijekai, a nizzai, kölni, a binche-i karneválon. A riói karnevál hangulatát véltük felfedezni Santa Cruz de Tenerifében
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Januári első találkozásunk alkalmával a gyerekek egy pásztorkutyát ismerhettek meg Newtont, aki bebizonyította, hogy tudja megvédeni gazdáját. A tanulók az elolvasott szöveget elég gyorsan helyesen időrendi sorrendbe tudták tenni, ez a szövegértésük fejlődését mutatja. Ezen a foglalkozáson feldolgoztuk még a mai gyerekekhez közel álló emotikonok világát. Látszott a gyerekeken, hogy ez a téma jobban felkeltette az érdeklődésüket, hogy hogyan alakutak ki a smileyk. Többszöri elolvasás után kiegészítettük a szöveget, és átbeszéltük, hogy ők melyeket használják a leggyakrabban.
2.csoport:
Ki ne szeretné tudni, hogy vajon hogyan hajtja végre egy illuzionista egyik legrejtélyesebb mutatványát?
Houdini trükkjét bemutató kiállításról, és annak visszhangjáról olvastunk újságcikket, és válaszoltunk közösen a hozzá kapcsolódó feladatokra.
Érdekes volt az ismeretterjesztő szöveg, kíváncsivá tett mindannyiunkat, és közös döntésünk, hogy mi bizony meglátogattuk volna ezt a kiállítást.
A magyar származású bűvésznek megbilincselve, , zsákba téve, utazóládába zárva sikerült pillanatok alatt helyet cserélnie segédjével.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1. csoport:
A mai foglalkozáson az ’English Audio Book Story for Beginner’ kezdtük el nézni.. Ez egy közel 45 perc időtartamú történet, angol felirattal. A szövege és a benne használt nyelvtani szerkezetek a tanulók tudás szintjének megfelelő.
2. csoport:
A szünet utáni első tanítási napon még kicsit fáradtak voltak a gyerekek. Angol nyelvű oktató filmsorozat ’ Extra English’ első epizódját néztük meg – Hector’s arrival. Az angol nyelvű felirattal ellátott film könnyebbé teszi a gyerekek számára a szövegértést. Többször megállítva, meghallgatva a szöveget lefordítottuk.