Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Önkéntesség, jótékonykodás
Az önkéntes feladatvégzés keretén belül csoportonként egy – egy projekt kidolgozását kezdték meg a gyerekek. Az eddig hallott és olvasott ismeretek is alkalmazni kellett a diákoknak. Megbeszéltük a projektkészítés lépéseit. Majd a továbbiakban a csoportok kiválasztották együtt azt a tevékenységet, ahol szívesen segítenének!
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Az európai karneválokhoz kapcsolódó témánkat két foglalkozáson dolgoztuk fel. Az előző foglalkozáson tisztáztuk a farsangolás célját, időszakát. Megismerkedtünk a híres európai karneválok történetével, hagyományaival. Most először együttműködést fejlesztő játékokat játszottunk, amelyek a fejlesztő hatásukon kívül még jó hangulatot is teremtett. A gyerekek felszabadulttá váltak.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
A mai délutánunkon a ReadersDigest kiadó egyik kiadványának részletét dolgoztuk fel. Ebből kiderült, hogy ki is volt valójában Scott Neeson, és miért hozott létre alapítványt. A diákok szövegesen válaszoltak minden feltett kérdésre a mondatalkotás fő szabályait figyelembe véve. A szöveg feldolgozása során a gyerekek rájöttek hogyan lehet eljutni Hollywoodból a szeméttelepre.
2.csoport:
Az előző foglalkozáson megismert regényrészlet sok gyerek érdeklődését felkeltette.
Csoportonként dolgoztunk fel egy–egy érdekes fejezetet a könyvből.
Csoportforgóban mutatták be egymásnak röviden az adott rész legérdekesebb eseményeit. Majd Füllentős játékkal ellenőriztük, ki mennyire figyelt, mi marad meg emlékezetükben a másik csoport előadásából.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Szókincs fejlesztés volt a mai foglalkozás fő feladata. Ezt játékos formában, szólánc alkotásával valósítottuk meg. Először témaköröket határoztunk meg, pl. napirend, iskola, majd a foglalkozás következő részében szófajokat, igék, melléknevek.
2.csoport:
Nyelvi kompetencia feladat típusai közül oldottunk meg néhány szövegértő feladatot. Ezek a gyakorló feladatok segítenek a gyerekeknek megtanulni azt, hogy a különböző típusú feladatokat hogyan lehet könnyebben megoldani, melyek azok a apró ’trükkök’, amelyek hasznosíthatóak.