Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Január 27 –én egész Európában megemlékeztek az auschwitzi koncentrációs tábor felszabadításáról. Mi a Sorstalanság című film megtekintésével csatlakoztunk ezekhez a rendezvényekhez.
Először több irányból is elkészítettük a mozizást. A 7. osztályos és a 8. osztályos tanulók már tanultak a fasiszta diktatúrák kegyetlenségeiről, a koncentrációs táborokról, a holokausztról.
Felidéztük a történelemórán tanult ismereteket.
A 8. osztályosok pedig még a Radnóti –versek kapcsán is beszéltek a fiatalabbaknak.
Majd Kertész Imréről, a regény megírásának körülményeiről én tájékoztattam a gyerekeket, hiszen még egyik évfolyam sem tanult erről.
Szót ejtettünk arról is, hogy Kertész Imre irodalmi Nobel –díjat kapott ezért a munkájáért.
Ezen a foglalkozáson a film egy részletét tudtuk csak megnézni, hiszen 2 óra 14 perces.
A foglalkozást az iskolai könyvtárban tartottuk, itt volt lehetőség a filmvetítésre.
A téma feldolgozását 2 hét múlva folytatjuk.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
A mai foglalkozásunkon a Melbourne-i olimpiai játékok, és annak politikai hátteréről olvashattak egy hosszabb terjedelmű szöveget a gyerekek. Az ott elért magyar sikerekről, többek közt Rozsnyói Sándorról, és eredményéről olvashattunk. A feladatok megoldása, és átbeszélése után elbeszélgettünk a tanulókkal, hogy ki milyen sportot szeret vagy szeretne űzni, ha lehetősége lenne rá.
1.csoport:
A kolozsvári bíró igen ismert történetét dolgoztuk fel villámkártya segítségével.
A gyerekek a kártyalapok egyik oldalára kérdést, a másikra a választ írták.
A diákok 5 – 5 kártyát készítettek és párban dolgoztak.
Az 1. fordulóban a kérdező felolvassa a kártya mindkét oldaláról a szöveget.
A 2. fordulóban egyik tanuló kérdez, a másik válaszol.
Hangulati lezárásként megnéztük a Mátyás mesét interaktív táblán, majd összehasonlítottuk Benedek Elek feldolgozásával.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Korábban már téma volt a városi élet, most egy várost kellett kiválasztaniuk, amit szívesen bemutatnák a csoportnak. Ezen a foglalkozáson azokat a szavakat ismételtük át, amelyekkel egy város nevezetességeit tudják bemutatni.
2.csoport:
Ezen a foglalkozáson játékosan tanultunk szavakat. A téma az otthonunk volt. Először memória kártyákat készítettek a gyerekek 3 csoportban. A csoportok különböző szókészlettel dolgoztak. A helyiségek a házban, illetve berendezési tárgyak. Amikor elkészültek a memória kártyák, a foglalkozás végéig játszhattak, természetesen cserélve a kártyákat.