Heti foglalkozások 39.

Tematikus foglalkozás (A és B komponens):

Január 27 –én egész Európában megemlékeztek az auschwitzi koncentrációs tábor felszabadításáról. Mi a Sorstalanság című film megtekintésével csatlakoztunk ezekhez a rendezvényekhez.

Először több irányból is elkészítettük a mozizást. A 7. osztályos és a 8. osztályos tanulók már tanultak a fasiszta diktatúrák kegyetlenségeiről, a koncentrációs táborokról, a holokausztról.

Felidéztük a történelemórán tanult ismereteket.

A 8. osztályosok pedig még a Radnóti –versek kapcsán is beszéltek a fiatalabbaknak.

Majd Kertész Imréről, a regény megírásának körülményeiről én tájékoztattam a gyerekeket, hiszen még egyik évfolyam sem tanult erről.

Szót ejtettünk arról is, hogy Kertész Imre irodalmi Nobel –díjat kapott ezért a munkájáért.

Ezen a foglalkozáson a film egy részletét tudtuk csak megnézni, hiszen 2 óra 14 perces.

A foglalkozást az iskolai könyvtárban tartottuk, itt volt lehetőség a filmvetítésre.

A téma feldolgozását 2 hét múlva folytatjuk.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

1.csoport:

A mai foglalkozásunkon a Melbourne-i olimpiai játékok, és annak politikai hátteréről olvashattak egy hosszabb terjedelmű szöveget a gyerekek. Az ott elért magyar sikerekről, többek közt Rozsnyói Sándorról, és eredményéről olvashattunk. A feladatok megoldása, és átbeszélése után elbeszélgettünk a tanulókkal, hogy ki milyen sportot szeret vagy szeretne űzni, ha lehetősége lenne rá.

1.csoport:

A kolozsvári bíró igen ismert történetét dolgoztuk fel villámkártya segítségével.

A gyerekek a kártyalapok egyik oldalára kérdést, a másikra a választ írták.

A diákok 5 – 5 kártyát készítettek és párban dolgoztak.

Az 1. fordulóban a kérdező felolvassa a kártya mindkét oldaláról a szöveget.

A 2. fordulóban egyik tanuló kérdez, a másik válaszol.

Hangulati lezárásként megnéztük a Mátyás mesét interaktív táblán, majd összehasonlítottuk Benedek Elek feldolgozásával.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

1.csoport:

Korábban már téma volt a városi élet, most egy várost kellett kiválasztaniuk, amit szívesen bemutatnák a csoportnak. Ezen a foglalkozáson azokat a szavakat ismételtük át, amelyekkel egy város nevezetességeit tudják bemutatni.

2.csoport:

Ezen a foglalkozáson játékosan tanultunk szavakat. A téma az otthonunk volt. Először memória kártyákat készítettek a gyerekek 3 csoportban. A csoportok különböző szókészlettel dolgoztak. A helyiségek a házban, illetve  berendezési tárgyak. Amikor elkészültek a memória kártyák, a foglalkozás végéig játszhattak, természetesen cserélve a kártyákat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.