Heti foglalkozások 41.

Tematikus foglalkozás (A és B komponens):

A két héttel ezelőtti foglalkozás témáját folytattuk, vagyis a zsidóüldözés, a holokauszt témáját boncolgattuk.

Az iskolai könyvtár nagy termében megtekintettük Kertész Imre: Sorstalanság című regénye alapján készült filmet, majd elmondták a gyerekek az érzéseiket, gondolataikat a látottakkal kapcsolatban. Sok gyereket mélyen megérintett az, amit látott. Filmnézés közben többször tettek megjegyzést arra vonatkozóan, hogy ezekről a dolgokról tanultunk, de egy dolog beszélni valamiről, és más az, amikor látjuk a saját szemünkkel a helyszínt, az eseményt, átérezzük azt, ami a szereplővel megtörténik.

A téma feldolgozását Radnóti Miklós: Hetedik ecloga című versének bemutatásával zártuk.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

1.csoport:

A mai foglalkozásunk alkalmával egy szövegrészletet olvashattunk: A rejtélyes X – sugarakról. A sugarak áthatolnak a lágy szöveteken így láthatóvá tesz a csontokat. Érdekelte a gyerekeket a röntgen vizsgálatokon és a CT-n használt sugár. Többen még nem tanultak fizikát, ebből a szövegből tudták meg, hogy az első fizikai Nobel-díjat ezért kapta Wilhelm Röntgen. A szöveg elolvasása után a tanulóknak csak azokat az állításokat kellett aláhúzniuk, melyek igazak voltak a szövegre. Ezeket gördülékenyen, és hiba nélkül megtették mindannyian.

2.csoport:

A foglalkozás csoportépítő játékkal indult. A véletlenül összekerült tagok közös tulajdonságok keresésével hangolódtak egymásra. (Mindannyian szeretjük… Egyikünknek sincs… Egyikőnk se szereti… stb. mondatok befejezésével).

Majd Erich Kästner: Május 35. című regényrészletének feldolgozását is csoportokban végezték a tanulók. Az önálló néma olvasás után közös megbeszélés alapján válaszoltak a kérdésekre.

A legtöbb helyes választ adó csoport választhatta a befejező játékot. A drámajátékok mindig színesítik alkalmainkat.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

1.csoport:

Először lerajzolták a szobájukat, majd rövid fogalmazás készítettek, hogy mi található a szobájukban. Gyakorolva a helyes mondatrendet, a ’there is/ there are’ szerkezetet, illetve ’ preposition of place’.

2.csoport:

Ennek a foglalkozásnak a feladata az volt, hogy a csoportok összeállítsanak egy szöveget a korábban, az internetről gyűjtött információk felhasználásával az adott városról és a megfelelő képekhez társítsák.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.