Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Ezen a napon megbeszéltük az iskolában másnap megrendezésre kerülő farsang feladatait! Kik azok, akik önkéntesen feladatot vállalnak. Ismertettem, hogy melyik feladat milyen felelősséggel jár.
Ahol szerepet lehet vállalni:
- Tombolasorsolás
- „Szelfi” falnál kép készítés
- Büfében árusítás
- Disco utáni takarítás megszervezése.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Ezen a foglalkozáson egy grafikonról olvastunk le adatokat több – kevesebb sikerrel. A grafikon Magyarország ipari termelését mutatta meg 2001. január és 2015 novembere között. Jól láthatóan le lehetett olvasni, hogy melyik évben lendült fel és melyikben volt rohamosabb visszaesés az előző évekhez képest. A gyerekek minden kérdésre válaszoltak, a végén egymás szövegértését javítottuk közösen. A grafikonról való adatgyűjtést még többször kell gyakorolni, hogy gördülékenyebben menjen a gyerekeknek.
2.csoport:
Berg Judit ma élő írónő kedvenc mesefigurája Rumini, a bátor és agyafúrt kisegér, akinek kalandjairól egész sor könyvet írt.
A foglalkozáson a mese alapján készült színdarab plakátját elemeztük különböző megfigyelési szempontok alapján. (szereplők, helyszín, időpont, felvonások)
Gondolkodtató, játékos feladatok megoldásával (pl.: betűk sorba rendezésével varázseszközök nevének kitalálása, cselekvések időrendi sorrendbe rendezésével) bepillantottunk a regény egy rövid részletébe.
Hangulati lezárásként varázsigéket gyűjtöttünk, varázserejű tárgyakat kerestünk más meséből.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
A téma lezárására került sor a mai foglakozáson. Egyénileg dolgoztak a tanulók. Saját otthonaikat kellett lerajzolni, majd leírni, mi hol található benne. A végén bemutatták egymásnak a saját otthonukat.
2.csoport:
A téma befejezéseként a csoportok bemutatták az általuk választott várost. Nagyon szép munkák készültek.