Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Értékeltük az első nagy önkéntes munkánkat.
A foglalkozás további részében pedig összeállítottuk a programtervet a testvériskolás diákok fogadására.
Egy csapat a táncházhoz gyűjtötte a zenét és megkértek egy volt petneházi diákot, aki „profi” néptáncos, hogy tartson egy táncházat azon a napon.
Másik csapat PPT készített, amely segítségével bemutathatják az iskolát és az ott folyó közösségi életet.
A harmadik csoport a helyszínek berendezésével foglalatoskodott.
Míg az utolsó csoport a sorverseny feladatait tervezte meg a testnevelő tanár segítségével!
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport
Mai délutánunk nem a szövegértésről, hanem inkább a szövegalkotásról és a jellemzésről szólt.
A foglalkozás kezdetén a gyerekeket kiküldtem a teremből az iskolánk udvarára, ahol azt a feladatot kapták, hogy válasszanak egy helyet, tárgyat, élőlényt, melyet aztán 5–6 mondatban bemutatnak, leírnak a társaiknak, akik jó esetbe kitalálják, hogy miről is van szó.
Akadtak egészen pontos, aprólékos megfogalmazások, jellemzések is.
A foglalkozás során fejlődött a gyerekek szóbeli kifejezőkészsége és a kommunikációs készségük is.
2.csoport:
Az 1848 – 49 –es forradalom és szabadságharcra emlékezve tartottuk foglalkozásunkat.
A kíváncsi kocka segítségével felelevenítettük, rendszereztük ismereteinket a témával kapcsolatban. Ki? Hol? Mikor? Mit? Miért? Hogyan? – kérdéseket fogalmaztunk meg, majd csoportokban megválaszoltuk azokat.
Jó lehetőség volt ez a beszélgetés a hiányosságok pótlására.
Forradalmi zenéket hallgattunk, majd közösen elmondtuk, elénekeltük a Nemzeti dalt is.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
A mai foglakozás a szituációs játék témája az útbaigazítás volt. Az általuk előző foglalkozáson rajzolt térképet használva kellett egy idegent elirányítani különböző helyekre.
2.csoport:
Az előző foglalkozáson elkészített rajz alapján a csoportok egymást kérdezték arró, hogy mi található a városukba. ’Excuse me. Is there …../ Are there ……. in your town? ’