Heti foglalkozások 45.

Tematikus foglalkozás (A és B komponens):

„Vizet mindenkinek!”

1993–ban az ENSZ március 22 –ét a Víz Világnapjává nyilvánította. Évek óta ezen a napon egész Európában különleges figyelmet fordítanak a vízfogyasztásra.

Ebben az évben az események mottója a következő lett: „Vizet mindenkinek!”

2030 –ra szeretné az ENSZ, ha minden ember számára elérhető lenne az ivóvíz.

Fontos tehát felhívni a figyelmet arra, hogy mennyire védeni kell a vízkincsünket, hiszen egyre fogy.

A foglalkozáson először igyekeztem a tanulókat érzékenyíteni a téma iránt.

Verset olvastam nekik a folyóról, vízcsobogást hallgattak, majd csoportokban dolgozva ők gyűjtötték össze ismereteiket a vízről.

Vízben élő állatokat gyűjtöttünk a szóforgó módszerével. Vízhez kapcsolódó foglalkozásokat mutattak be némajátékkal csoportokban.

Szerettük volna a többi gyerek figyelmét is felhívni erre a fontos napra, ezért a témáról szóló tablókat készítettünk kollázs technikával, majd elhelyeztük ezeket az iskola aulájának falán.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

1.csoport

A múlt heti, kissé szabadabb, kötetlenebb foglalkozás után most a technika vívmányait hívtam segítségül. Mivel 6. és 7. osztályos tanulók alkotják a csoportot, ezért úgy döntöttem, hogy IKT eszköz és az Okosdoboz segítségével átismételjük az eddig, a tanév során megszerzett ismereteinket. Jó volt látni, hogy „ mennek” a feladatok, rengeteg hasznos információ ragad meg a gyerekek fejében, s persze fény derült a „homályosabb” anyagrészekre is. Mindeközben fejlődött a szóbeli kifejezőkészség és az asszociációs készség is.

2. csoport:

Fanni osztálya kirándulást tervez Nyugat – Magyarországra. Fanni a következő szórólappal érkezett az ötletbörzére.

Vajon elnyeri az osztály tetszését a program?

A Nagycenki Széchenyi Múzeumvasúttal, annak lehetőségeivel ismerkedtünk meg a rendhagyó szövegben.

Meggyőztük egymást arról, hogy miért lenne érdemes Fanni ötletét elfogadni.

Böngészhettünk vasúti menetrendet, megtudhattuk mit jelent a keskeny nyomtávú vasút, dízel, vagy gőzmozdonnyal közlekedhetünk sűrűbben a múzeumvasút vonalán.

A szöveg tartalma, formája és a hozzá kapcsolódó kérdések sem voltak szokványosak.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

1.csoport:

Különböző szójátékokat játszottak a gyerekek. Először az angol ABC minden betűjével kellett egy-egy szót találni, mindegy, hogy milyen szófajú. A következő körben már csak főneveket írhattak a csoportok. Természetesen a csoportok között verseny alakult ki. A leírt szavakat közösen ellenőriztük, hiszen ebből is tanulhattak.

2,csoport:

Videót néztünk meg, ahol angol diákok mutatják be a saját városukat. A szöveg könnyebb feldolgozását elősegítve, angol feliratttal nézték, majd utána megbeszéltük a látottakat.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.