Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Az ENSZ április 8 –át a Roma Kultúra Világnapjává nyilvánította. Ebből az alkalomból mi is a magyarországi cigányság múltjára és jelenére fókuszáltunk ezen a foglalkozáson.
Megnéztük a nemzeti jelképeiket: a zászlót, a himnuszt és a „Fel, cigányok!” jelmondatot.
Felelevenítettük Gárdonyi Géza: Egri csillagok című művéből azt a jelenetet, amikor Bornemisza Gergőék a cigány táborhoz érkeztek, beszélgettünk Sárközi viselkedéséről az ostrom alatt.
Összegyűjtötték a gyerekek az ismert roma származású énekeseket, zenekarokat. Meghallgattuk Oláh Ibolya előadásában a Magyarország című zeneszámot. Megismertettem őket Bari Károly néhány versével. Végül nagyecsedi cigány táncokat néztünk meg.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport
A mai délutánunk alkalmával az Óriás dinók földjére kalandoztunk egy Zalai Hírlap által kiadott cikken keresztül. A több 100 millió évvel ezelőtt élt jószágokról igen tájékozottak voltak a tanulók. A igaz-hamis állítások után a cikkben meg nem említett dolgokat is tudtak mondani. Figyeltünk ezek választékos megfogalmazására.
2.csoport:
A kooperatív vita nagyon jó módszer arra, hogy a diákok egy adott kérdésben véleményt formáljanak.
Érveket gyűjtöttünk az olvasás és a tv–nézés előnyeit és hátrányait figyelembe véve.
Az egy véleményen lévők egymással szemben felkészültek a vitára.
Minden érv elmondásakor egy–egy korongot az asztal közepére téve próbálták meggyőzni egymást a saját igazukról.
Nagyon érdekes, elgondolkoztató gondolatok születtek mindkét tevékenység mellett és ellen.
A csoportok összehangolt munkája jól tükrözte az egyéni véleményeket is.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.- 2.csoport:
A nyelv tanulás 4 alapkészsége közül a mai foglalkozáson a szövegértéssel foglalkoztunk. A nyelvi szintjüknek megfelelő feladatot kaptak a tanulók, amellyel a májusi nyelvi kompetencia mérésre is készültünk egyben. A különböző feladattípusok megoldását is gyakoroltuk ezzel.