Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Április 16–a a magyarországi holokauszt emléknapja.
A foglalkozást Radnóti Miklós: Erőltetett menet című versének felolvasásával indítottam.
A 8. és 7. osztályosok segítségével összegyűjtöttük azokat az ismereteket, amelyeket történelem– és irodalomórán már a holokausztról tanultak. Én ezt a magyarországi zsidósággal kapcsolatos adatokkal egészítettem ki.
Majd egy rövid összeállítást néztünk meg a holokausztról a Zanza TV feldolgozásában.
Az órát Petneháza főterén álló emlékműnél zártuk, amelyet a világháborús hősök és a holokauszt áldozatainak tiszteletére emeltek a falu lakói. Itt mécseseket helyeztünk el, az áldozatokra Radnóti Miklós: Nem tudhatom című versének közös előadásával is emlékeztünk.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport
Húsvét közeledtével a Húsvéti hagyományok és népszokások ápolásával foglalkoztunk. Interaktív foglalkozás keretén belül közösen elolvastuk a Wikipédián fellelhető dolgokat a húsvétról. Mindenkinek 2-2 kérdést kellett a többieknek feltenni az olvasottakkal kapcsolatban, ezáltal fejlesztettem a fogalmazási- és szövegértési készségüket is.
2.csoport:
A húsvét a keresztények egyik legszebb ünnepe. Krisztus feltámadását ünneplik e napon.
A húsvét a tavasz eljövetelének ünnepe is.
Számos népszokás fűződik ehhez az időszakhoz. Mi a locsolkodás és a tojásfestés hagyományait elevenítettük fel a foglalkozás során.
Elmeséltük saját húsvéti szokásainkat, összevetve a régi, kútból vízzel történő locsolással.
Hagyományos, modern, vicces locsolóverseket tanítottunk egymásnak, így készülve a húsvét hétfőre.
A foglalkozást tojáskereső játékkal zártuk, s így kívántunk egymásnak jó pihenést, kellemes ünnepeket a tavaszi szünetre.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1. -2. csoport:
A tavaszi szünetet megelőző napon már nem szeretnek tanulni a diákok, ezért a Húsvéttal kapcsolatos szokásokról beszélgettünk, majd próbáltuk ezeket angolul is elmondani természetesen elsősorban a meglévő szókincsükre építve.