Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Egészséges életmód – fogápolás
A mai foglalkozáson a helyes fogápolásról beszélgettünk. Tisztáztuk mi a fogak jelentősége és egészségben betöltött szerepe, hány fogunk van, melyiknek mi a feladata. Milyen a fog belső felépítése, a speciális csontszöveteknek mire van szükségük az egészséges fejlődésükhöz. Mi a romlásuk oka és mi hogyan tudjuk ezt lassítani, vagy elkerülni. Melyek azok az ételek, italok, amik barátai, vagy éppen ellenségei fogainknak. Bemutattuk a helyes fogmosás technikáját, milyen a jó fogkefe, a fogkrém, mi a fogselyem, hányszor és mikor kell mosni naponta. A végén egy igaz-hamis játékot játszottunk az adott témakörnek megfelelően.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Európai unió
Egy némajátékkal kezdtük a foglalkozást: a tanulók egy részének a hátára az Unió országainak a nevét tűztem, a másik részére a fővárosokat. Meg kellett találni a társak segítségével az összetartozó párokat.
Majd a csoportoknak különböző népek meséjét kellett elolvasniuk és dramatizálniuk. Szórakoztató produkciók születtek, melynek során a gyerekek fantáziája, szóbeli kifejezőképessége is fejlődött.
A foglalkozást a családi perpatvar nevű játék átalakított változatával zártuk, ami nagyon szórakoztató volt, s közben megtanultuk az alapító tagállamok nevét.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
- csoport:
Márciusi első foglalkozásunk a tavaszhoz, illetve a jó időhöz kapcsolódott. A csoporttal először szabadtéri programokról beszélgettünk, néhány kedves emlék felelevenítése kapcsán. A foglalkozás második felében Fekete István Tüskevár című regényéhez köthető szövegértési feladatlapot oldottunk meg. A választott részletben Matula és Tutajos épp halászlevet főztek.
- csoport:
Közel voltunk a Pályaorientációs naphoz (március 10.), így ráhangolódásként beszélgettünk kicsit a „Mi leszek, ha nagy leszek” témáról.
A szöveg tréfás mivolta igen megnyerte a gyerekek tetszését. Hamar megértették a humor forrását, szívesen bekapcsolódtak a feladatok megoldásába, igen aktívak voltak.
Egymást segítve figyelünk arra, hogy a lehető legpontosabb válaszokat találjuk meg.
Lezárásként „Amerikából jöttem” című játékot játszottunk, ahol igen különleges, a mai fiatalokat érintő szakmák is előkerültek (műkörmös, plasztikai sebész, programozó stb.).
Angol nyelvi órák (A komponens):
- csoport:
A bemelegítő szólánc után a gyerekekkel az idegen nyelvi mérésre készültünk, amelyen majd jövőre kell részt venniük. Hallott szöveg értését gyakoroltuk. Korábbi idegen nyelvi mérés feladatlapjait oldottuk meg. A hallott szöveg alapján először a képekről kellett eldönteniük, hogy melyik szerepelt az egyes rövid leírásokban, majd a következő részben az egyes szövegrészekhez a megfelelő címet kellett kiválasztani.
- csoport:
Szövegértő feladatok megoldása volt a foglalkozás témája. A délelőtti tanórai munkát kiegészítve készültünk a nyelvi kompetencia mérésre. Különböző típusú feladatokat oldottunk meg először közösen, majd a gyerekek önállóan.