Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
A munkálatok tovább folytatódtak az iskolaudvaron. Miután lecsökkent az iskola területe, ezért úgy gondoltuk a gyerekekkel, hogy különböző játékokkal színesítjük az udvart. Olyan játékokat terveztünk elsősorban, amelyeket fel lehet festeni a betonra és egyszerre több gyerek is játszhat. Felrajzoltuk a vázlatokat és a festést a következő foglalkozáson kezdjük meg.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport
Az ünnepek utáni alkalmunk során, minden tanulónak meg kellett fogalmazni 10-15 mondatban a szünetben történt eseményeket. Ehhez az általuk írt szöveghez kellett feltenniük 3 kérdést. Mikor ezzel készen voltak egymás között kicserélték, és a kapott szöveg alapján válaszolniuk kellett a feltett kérdésekre. Erre igen frappáns megoldások születtek. Kellemesen telt ez a foglalkozásunk is!
2.csoport:
Ugye mindenki szokott fogat mosni? És vajon tudjuk-e, hogyan, mivel, meddig tart egy jó fogmosás?
A fogmosási útmutató segít eligazodni ezekben a kérdésekben.
Sokan a szöveg elolvasása nélkül is tudták a válaszokat, de több kérdés megválaszolásában segítettek az illusztrációk és a szövegrészek.
Csoportmunkában szavakat kerestünk a „fog” szókezdéssel, majd egyéni munkákban oldották meg a szöveghez kapcsolódó feladatokat.
Játékos mondatbefejezések tették színessé, vidámmá a foglalkozást.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Engedve a tanulók kérésének, a mai foglalkozáson angol nyelvű társas játékokkal játszhattak. Élvezik és játékosan fejlesztik szókincsüket. A verseny helyzet miatt a visszahúzódóbb tanulók is próbálnak teljesíteni.
2.csoport:
A csoport az interaktív feladatokat szeret megoldani, így a mai órán nekik is a kérésüknek megfelelő feladatokkal foglalkoztunk. Csoportokban jöttek az interaktív táblához és szókincs fejlesztő, nyelvtani gyakorló feladatokat oldottak meg, valamint a kedvencüket ’crossword’. A másik 2 csoport addig játszhattak a társas játékokkal.