Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Már nagyon érezhető a gyerekeken, hogy közeledik a várva várt nyári szünet. A tanév utolsó foglalkozását kötetlenebb formában egy kirándulás programjai közé iktattuk be. Értékeltük, hogy a tanév elején kitűzött céljainkat mennyire sikerült megvalósítani.
A következő mondatokat kellett befejezni:
A foglalkozásokon a legjobban tetszett………….
A foglalkozások alkalmával nem tetszett……………
Amit év közben tanultam………….
A foglalkozás végét az egyik tanulón kezére hennával festett idézettel zártuk, ezzel kellemes vakációt kívánva mindenkinek!
„ Az élet bármennyire nehéz,
bármilyen akadályt tesz eléd, bírd ki.
Dönts ésszel, élj szívvel!”
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport
A mai összejövetelünk délelőttjén iskolánkban megemlékeztünk az 1920-as trianoni eseményekről.
Úgy gondoltam, hogy ez, a hazánk mindennapi életét, haladását, fejlődését döntően befolyásoló határozat lesz a mai foglakozásunkon témája is.
Megbeszéltük, hogyan és miért csatolták el a környező, győztes országok javára Hazánk közel 2/3-ad részét. Azokra a kérdésekre, hogy ez miként történhetett, azokra sajnos nehéz volt pontos magyarázattal szolgálnom…
A foglalkozásunk végén meghallgattuk a Magyarok Világhimnuszát is.
2. csoport:
Az ismeretterjesztő szövegek feldolgozása sok nehézséget jelent a tanulók számára.
A szakértői mozaik, mint kooperatív módszer volt segítségünkre a mai foglalkozáson.
Négy érdekes kérdésre kerestük a választ.
Hogyan tájékozódnak a költöző madarak?
Milyen segítséggel haladnak a csigák?
Mi történik a madártojás belsejében?
Mennyi vért szív egy szúnyog?
Mindenki egyénileg elolvasta a szöveget, majd az azonos szöveget kapó gyerekek megbeszélték az olvasottakat. Végül mindenki a saját csoportjában elmesélte a saját feldolgozott anyagát. Mindenkit megmozgató, érdekes foglalkozásnak lehettünk részesei.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.-2. csoport:
Nyári tervekről beszélgettünk; brainstorming – holiday – places, activities, friends or family. A foglalkozást dream holiday témával fejeztük be.