Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Táborozni készülünk!
Ez a foglalkozás már a táborozás jegyében zajlott.
Először feltérképeztük a Balaton környékét, összegyűjtöttük a tájról tanult ismereteinket, majd a Festetics család és a Georgikon jutott a gyerekek eszébe. Sok gyerek most fogja először látni a Balatont, először fognak a Dunántúlon járni.
Bemutatkozó műsort is szerkesztettünk. Verses formában megfogalmaztuk véleményünket a mi iskolánkról, dalt tanultunk és egy közös tánccal is készülünk.
Végül felhívtam a gyerekek figyelmét a közös együttlét fontosabb szabályaira, illetve a balesetveszélyre.
Izgalommal várja mindenki az indulást.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport
A 2018-19-es tanév utolsó foglalkozására már hatalmas, kb. 35-36 fokos hőségben került sor. Arra gondoltam, hogy a szabadban, az iskola egyik fájának hűs árnyékában beszélünk, beszélgetünk arról, hogy milyen veszélyei vannak a kánikulának, mit kell tennünk hőségriadó esetén, illetve egy-két praktika és jó tanács is elhangzott ezen a délutánon.
2. csoport:
Az idei tanév zárásaként nyelvi játékokat játszottunk. Voltak közöttük már ismert, könnyebb feladatok, de kevésbé ismert, gondolkodtató játékok is.
Kedveltek voltak a hibakereső, helykereső feladványok, melyeket versenyszerűen végeztünk, így mindenki aktívabban bekapcsolódott.
A „szövegrekonstruálást” párokban végeztük. Egy tréfás szöveg mondatait összevágtam, majd azok sorba rendezésével kellett újraalkotni a szöveget időre.
A szórakozás mellett fejlődött a tanulók gondolkodása, figyelme és szövegértése is.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.-2. csoport:
A pályázattal kapcsolatos eddigi tapasztalataikat oszthatták meg a tanulók egymással. Kitérve arra, hogy mit tartanak hasznosnak, illetve mi nem tetszett nekik. Majd játékkal fejeztük be a foglalkozást.