Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Védd a természetet! – A környezetvédelem fontossága
Szeptember 27-én emlékeztünk meg iskolánkban „az Ózon világnapjáról”. A gyerekek érdekes, játékos feladatokat oldottak meg kiscsoportokban. Reményeink szerint vidám hangulatban, kint a szabadban játszva tanultak.
Az itt szerzett ismereteiket szerettem volna elmélyíteni, rendszerbe foglalni, illetve kibővíteni a foglalkozáson.
Elsőször megismerkedtünk a globális probléma fogalmával. Gyűjtöttünk ilyeneket, az internetről vett képekkel alátámasztottam a gyerekek észrevételeit.
Megtanultuk, hogy mi az az ózon, az ózonlyuk, miért fontos ezzel a problémával foglalkozni, hogyan lehet csökkenteni a káros anyagok kibocsátását.
Megnéztük azt is, hogy milyen ismeretet őriztek meg a játékos feladatok megoldásakor. Ezt kötött mondatkezdés segítségével oldottam meg. A foglalkozás az iskolánk környékén hulladékgyűjtéssel ért végett.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Szeptemberi utolsó foglalkozásunkat az előzőhöz hasonlóan a szabadban tartottuk.
Előzetes célunk, feladatunk – illetve a gyerekeké – az volt, hogy a környék egy jellegzetes építményét, házát, növényét próbálják meg a legszemléletesebben bemutatni úgy, hogy azt a társaik is felismerjék.
2.csoport:
Ez a foglalkozás a Magyar Népmese Napjára esett. Szeptember 30. – Benedek Elek születésnapja. Célja: a magyar népmesék fennmaradása és a mesékben élő bölcsesség továbbhagyományozása.
Részt vettünk a könyvtár által meghirdetett rajzpályázaton, magyar népmeséket néztünk, meséltünk egymásnak könyvből és könyv nélkül, de meghallgattunk népi mesemondót is.
A népmesék közösségformáló, családokat összetartó, személyiségfejlesztő, szórakoztató ereje egyaránt fontos gyerek és felnőtt számára.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
’My family’ – családtagok nevei – mother, father, brother …… megnevezése. Harmadik személy jellemzése, létige, have got/has got szerkezet gyakorlása. Összefüggő szöveg alkotása.
2.csoport:
’My family’ – családtagok nevei – mother, father, brother …… megnevezése. Harmadik személy jellemzése, létige, have got/has got szerkezet gyakorlása. Present Simple gyakorlása, alkalmazása. Összefüggő szöveg