Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Az AIDS nem játék– Megemlékezés az AIDS világnapjáról –
A foglalkozást koncentrációt erősítő játékokkal kezdtük, amelyek a feszültséget is oldották és ráhangolták a gyerekeket a közös munkára.
Majd egy szórejtvény következett, megfejtésül az AIDS szót kapták a gyerekek.
Csoportonként összegyűjtötték a betegséggel kapcsolatos már meglévő ismereteiket, majd én ezeket újabb ismeretanyaggal kibővítettem.
Végül Előd Nóra: Drámajáték című könyvében található tanítási drámaóra felhasználásával elképzeltük, hogy mit tennénk, hogyan viselkednénk, ha egy HIV vírussal fertőzött gyerek kerülne az osztályba.
A foglalkozáson megemlékeztünk az AIDS világnapjáról, a gyerekek bővítették ismereteiket, hogy a beteg környezetének is milyen nehéz megbirkóznia a helyzettel. Akkor mit élhet át a beteg!
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
A Miklós-nap közelségét megragadva, témaként egy, a Mikulás életét, hétköznapjait bemutató olvasmányt választottam.
Ennek feldolgozása során megismerkedhettük a hagyomány kialakulásával, a Mikulás segítőivel és a Mikulásgyár dolgozóival is.
2. csoport:
Játékosan tanulni mindig sokkal érdekesebb a gyerekek számára. A szókincsbővítés, az ismeretek rendszerezése, önálló gyakorlatok megfogalmazása, mások véleményének elfogadása került előtérbe a feladatokban.
Kezdetben két csoportban kerestünk két kérdésre választ (Miért jó a tanároknak?, Miért rossz a tanároknak?), majd négy csoportban a klasszikus ország-város játékot játszottuk.
A mondatbefejezések több gyereknél még fejtörést okoz, a választékos szóhasználat nem mindig sikerül.
A foglalkozás elérte célját, jó hangulatban, gyorsan elrepült az idő.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.- 2. csoport:
Bumm, Scrambled társasjátékokkal, és Hangman, Find out játékokkal a meglévő szókincs felidézése, szókincs fejlesztés volt a foglalkozás célja. Megadott témakörökön belül kellett a már tanult szavakat, kifejezéseket használni, kérdéseket feltenni illetve azokra válaszolni a játékok során. Párokban, csoportokban dolgoztak a tanulók.