Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Ezt a foglakozást a szeretet és a várakozás jegyében töltöttük. Családias hangulatot karácsonyi zenékkel teremtettünk miközben előre kisütött mézeskalácsot díszítettünk. Érdekes volt számomra, hogy csak néhány gyerek nyújtotta fel a kezét arra a kérdésemre, hogy: Ki szokott otthon a szüleivel mézeskalácsot sütni és dekorálni? Pedig az együtt töltött perceknek nagyon – nagy értéke van. A kidíszített mézeskalácsokkal iskolánk karácsonyi ünnepségére érkező vendégeket ajándékozzuk majd meg.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1. csoport:
Karácsony előtti utolsó összejövetelünk alkalmára a Jézus születését bemutató bibliai történetet választottam.
A szöveget közösen elolvastuk, majd válaszoltak a csoport tanulói a kapcsolódó kérdésekre is.
Fejlődött a gyerekek szövegértése, szóbeli kifejezőkészsége és talán kicsivel közelebb kerültünk Istenhez is, így az ünnepek közeledtével.
2. csoport:
Ha egy szöveg címe figyelemfelkeltő, szívesen olvassuk el. Ha rövid a terjedelme, nagyobb a motiváció. Ha kevés kérdés tartozik hozzá még önálló munkában is könnyen megoldható. Ilyen a 2×30 néha 65! című reklámszöveg is. A BKV Rt. három új bérletkonstrukciójának bemutatása, az utazók figyelemfelhívása volt a szöveg célja.
A közös ellenőrzés, értékelés után karácsonyi jókívánságokat fogalmaztunk meg, és adtuk át egymásnak játékos formában.
Az ünnepi hangulatot gyertyagyújtással, zenehallgatással tettük meghittebbé.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1- 2. – csoport
A Karácsony közeledtével ezen a foglalkozáson először a magyar karácsonyi szokásokat elevenítettük fel, tudásszintjüknek megfelelően – szavak gyűjtésével, majd mondatok alkotásával. Utána kisfilmeket néztük és megismerkedhettek az angol, amerikai és az ausztrál családok karácsonyi szokásaival.