Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Még mindig a család témakörén belül gyűjtöttünk ismeretet. Csoportokban dolgoztak, húztak egy képet és saját véleményt alkottak: szerintük mi jellemezi a képen látott családi életet, mit árul el a kép boldog e azok az emberek, hogy telhetnek napjaik……stb.
Majd kerekasztal beszélgetés formájában összegyűjtöttük azokat a személyiségjegyeket, amelyek egy harmonikus család alapjai.
A foglakozás végé saját tapasztalataik alapján be kellett fejezni a következő mondatot: Én azért szeretem a családomat, mert………!
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Novemberi utolsó foglalkozásunk témájaként az adventi népszokásokat választottam. Egy érdekes, az ünnepkört bemutató szöveget olvastunk el közösen a diákokkal, majd a gyerekek az ezzel kapcsolatos kérdésekre adtak választ. Hasznosnak ítélem meg az órát, hiszen amellett, hogy fejlődött a szövegértés és a szóbeli kifejezőkészség, úgy éreztem, hogy fontos dolgokat tanulhattak a gyerekek többek között a koszorú elkészítéséről és a gyertyák színéről is.
2.csoport:
Egy vízről szóló cikket olvastunk és dolgoztunk fel ez alkalommal.
Vajon mennyi vízre van szüksége egy embernek? Mit nevezünk vízlábnyomnak? Milyen vizet fogyasszunk? Mi történik a vízzel, amit mosakodásra, mosásra, vécéöblítésre használunk?
Ilyen és még hasonló érdekes kérdésekre kaptunk választ a cikkből.
Közmondásokat, szólásokat, mondókákat kerestünk a vízről, dalokat énekeltünk hangulati zárásként.
Remélem sok tanuló elgondolkodott a helyes vízhasználatról, vízszennyezésről, víztakarékosságról, a természet védelméről.
Angol nyelvi órák (A komponens):
2.csoport: Hallott szövegértő feladatokat oldottak meg a gyerekek. Angol nyelvű videókat néztük, a szövegértés megkönnyítése érdekében angol felirattal. Majd megbeszéltük a látottakat. Kérdés felelek formájában. Listening skill – halott szövegértés a legnehezebb a számukra, ezért minél több lehetőséget kell biztosítani számukra ennek gyakorlására
2.csoport:
Hallott szövegértő feladatokat oldottak meg a gyerekek. Angol nyelvű videókat néztük, a szövegértés megkönnyítése érdekében angol felirattal. Majd megbeszéltük a látottakat. Kérdés felelek formájában. Listening skill – halott szövegértés a legnehezebb a számukra, ezért minél több lehetőséget kell biztosítani számukra ennek gyakorlására