Heti foglalkozások 67.

Tematikus foglalkozás (A és B komponens):

A felmérések azt mutatják, hogy napjainkban a gyerekek többsége önbizalomhiányban szenved. Különösen igaz ez a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekekre.
A foglalkozáson igyekeztem elérni, hogy a játékos feladatok megoldása során mindenki felismerje, hogy neki is sok jó tulajdonsága van. Mindenkinek vannak erősségei, mindenki kimagaslik valamilyen területen.

Soroltam fel pozitív jellemzőket, akire ezek illettek, azok felálltak, s bejelentették, hogy „ez én vagyok”. Majd „Én azt szeretem benned, hogy…” kezdetű kötött mondatot kellett befejezni. Nagyon figyelmesek voltak, még nekem is mondtak jó tulajdonságokat. Majd a hátukra tettem egy papírt, és egymásnak a papírjára kellett pozitív jellemzőket írni. Örömmel olvasták a sok-sok kedves szót. Végezetül egy kérdőívet kaptak, amelyen önmagukról kellett nyilatkozni. Arra próbáltam őket késztetni,hogy elgondolkodjanak magukkal kapcsolatban.
A foglalkozást a „Kérlek, gyere fel hozzám ma este” nevű drámás játékkal zártam. Nem volt olyan gyerek, akihez ne akart volna valaki felmenni. Sok tanulóhoz 6-6 gyerek is szívesen jelentkezett. Úgy éreztem, hogy a foglalkozás végén valóban úgy ment haza minden gyerek, hogy ő különleges.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

1.csoport:

Fontos dolognak tartom hazánk gyönyörű tájainak, várainak bemutatását is a diákjaim számára. Úgy gondolom, ez segíthet a nemzeti öntudat, a hazaszeretet kialakulásában és annak elmélyülésében. Ezt szem előtt tartva arra gondoltam, hogy témaként a cseszneki várat választom. Először IKT eszköz segítségével képeket néztünk a vár különböző korszakaiból, majd egy, az építményt bemutató útikalauzt dolgoztunk fel közösen a gyerekekkel. Végezetül kérdésekre válaszolva elevenítettük fel az elhangzottakat.

2. csoport:

Minden korosztály kedvelt olvasnivalója a mese. A régi, mesei fordulatokkal átszőtt hagyományos történetek is közel állnak a gyerekekhez, de a mai modern szövegek még inkább felkeltik érdeklődésüket.

A Metrómese feldolgozása során felelevenítettük mi a megszemélyesítés, példákkal alátámasztva. „A kevesebb néha több.” közmondás jelentésének értelmezésével levontuk a mese tanulságát.

Körmesét készítettünk, ahol egy-egy mondattal vittük tovább az esemény fonalát.

Végül kiscsoportokban eljátszottuk a mesét, értékeltük a csoportok játékát.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

1.csoport: A gyerekek nagyon szeretnek interaktív tananyaggal dolgozni. A Learningapps igazán jó lehetőséget biztosít számukra a gyakorlásra, egymás segítésére, a tanultak alkalmazására. 3 csoportban dolgoztak. Az egyik csoport szóláncot játszott, a másik pedig adott témakörben kérdezte ki egymást az ismert szavakból.

2.csoport:

A gyerekek nagyon szeretnek interaktív tananyaggal dolgozni. A Learningapps igazán jó lehetőséget biztosít számukra a gyakorlásra, egymás segítésére, a tanultak alkalmazására. 3 csoportban dolgoztak. Az ergyik csoport szóláncot játszott, a másik pedig adott témakörben kérdezte ki egymást az ismert szavakból.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.