Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Európai dominó 2020. január 08.
Az Európai Unió tagállamairól a projekt során már többször beszélgettünk, internetes játékot is játszottunk, megismerkedtünk a népek meséivel, gasztronómiájával is.
A gyerekek azonban folyamatosan cserélődtek, így szükség volt arra, hogy újra és újra előkerüljön ez a téma. Most egy információs dominó segítségével sajátíthattak el a tanulók sok hasznos ismeretet. A játékot a Bács-Kiskun Megyei Katona József Könyvtár adta ki Kecskeméten.
A dominók bal oldalán mindig egy kérdés található, a jobbon pedig egy másik kérdés válasza.
Aki úgy gondolja, hogy nála van a helyes a válasz, az felolvassa. Ha valaki tévesztett, akkor az zálogot adott. A játék sok érdekességet tartalmazott, sokat tanulhattak belőle a gyerekek. Ugyanakkor a zálogkiváltás garantálta a vidám hangulatot.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Januári első foglalkozásunk témája a téli szünet volt. Arra kértem a csoport diákjait, hogy egy 7-8 mondatos fogalmazásban foglalják össze azt, hogy mivel, hogyan töltötték a szünetet. A művek elkészültével fel is olvasták azokat a gyerekek. Változatos, érdekes írások, élménybeszámolók születtek.
2. csoport:
Egy buli fontos tartozékai a finom ételek. Egy 11-12 éves gyerek, már ügyesen be tud kapcsolódni az előkészületekbe. Egy jó recept hasznos lehet a legegyszerűbb sütik elkészítéséhez. A foglalkozáson 2 igazán egyszerű recepttel, és néhány sütési jó tanáccsal ismerkedhettünk meg.
A szöveg elolvasása és a kérdések feldolgozása után többen kedvet kaptak a kakaós piskóta, és a töltött sajtos pogácsa elkészítéséhez. Saját tapasztalataink alapján sok hasznos tanácsot gyűjtöttünk össze a biztonságos főzéssel, sütéssel kapcsolatban.
Angol nyelvi órák (A komponens):1. – 2. csoport:
A téli szünet utáni első napon arról beszélgettünk, hogyan töltötték ezt az időszakot. Összehasonlítottuk az előző foglalkozáson nézett kisfilmekkel, az angol, amerikai és ausztrál ünneppel. Fontosnak tartottam, hogy mindenki megszólaljon és bátran kifejezze magát a célnyelven.