Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Utolsó foglakozásunk lévén összegeztük, hogy a röpke 2 év alatt milyen témákat beszéltünk át, hogyan bővítettük az ismereteinket.
Megbeszéltük, hogy kinek mi tetszett a legjobban a foglakozások alkalmával. Be kellett fejezni a mondatokat: – Nekem a legjobban az tetszett………….
Nekem az nem tetszett a foglalkozások során……..
Mit változtatnál meg, ha lehetőséged lenne rá?
Érdekes válaszok érkeztek. Pozitív élményekkel gazdagodtak a gyermekek.
Drámajátékkal zártuk az utolsó foglakozásunkat.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Utolsó foglalkozásunk során fényképeket nézegettünk és beszélgettünk a diákjaimmal. Persze, ez irányított beszélgetés volt, arra voltam kíváncsi, hogy ők mire emlékeznek, mit tartanak fontosnak, mit hasznosítottak, tanultak a pályázat ideje alatt. Sokan megjegyezték, hogy a csoport jól összekovácsolódott, többen említették, hogy könnyebben boldogulnak a szövegértési feladatokkal, s természetesen a romániai és a balatoni kirándulást is kiemelték.
2. csoport:
Az utolsó alkalom az értékelés, rendszerezés, élmények felidézése jegyében történt.
Mondatbefejezések segítségével felidéztük a legkellemesebb, legérdekesebb, legrosszabb, legmeghatóbb pillanatokat.
Szituációs játékokat játszottunk szereplők, helyszín, időpont, téma megadásával.
Saját történetet írtunk élményeink alapján.
Eljátszottuk kedvenc drámajátékainkat, megosztottuk egymással titkainkat, önismereti, csoportismereti feladatok segítségével.
Nagyon sok élménnyel gazdagodtunk a két év alatt. Régi és új barátokat szereztünk, tudást, kitartást, együttműködését kaptunk.
Angol nyelvi órák (A komponens): 1. – 2. csoport:
Az utolsó foglalkozáson szövegértő feladatokat kaptak. Cél a nyelvi kompetencia mérésre való készülés. Hangsúlyt fektettünk arra, hogy az általuk ismeretlen szavakat a szövegkörnyezet alapján felismerjék. Azzal váltunk el, hogy a tanév végéig még találkozhatunk és gyakorolhatunk, a pályázat befejeződésétől függetlenül.