Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Egészséges életmód
A mai foglalkozásunk témája az egészséges táplálkozás volt. Megismertük a táplálkozás egészséges életmódban betöltött szerepét, mi a különbség a táplálék és tápanyag között. Ismerkedtünk az esszenciális tápanyagcsoportokkal, majd tudatosítottuk a járulékos tápanyagok egészségvédő szerepét. Csoportfoglalkozás keretében táplálkozási piramisokat készítettünk, melyek szintjeire reklámújságokból kiollózott élelmiszerfajtákat ragasztottunk fel. A csoportok képviselőjének feladata volt reklámozni a saját egészséges élelmiszer piramisát, így a foglalkozásunk mozgalmasan és igen jó hangulatban zajlott le.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Európai Unió
Ezen a foglalkozáson folytattuk az Európai Unióról meglévő ismeretek bővítését.
A kiscsoportok borítékban puzzle-darabokat kaptak, amelyek összeillesztésével az Unió térképét kapták megoldásul. Erről összegyűjtöttük az Unióba tartozó országokat. A következő feladatban az országokhoz a fővárásokat kellett hozzárendelni a tanulóknak.
A foglalkozást egy átalakított drámajátékkal zártuk, mely során észrevétlenül megtanulta minden gyerek az uniós országok nevét.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
A szóbeli kifejezőképesség fejlesztése volt a célom, amihez a népmesék világát alkalmaztam. Ez a téma közel áll a nagyrészt ötödikes gyerekekből álló csoporthoz. A feladatok között szerepelt mesemondás, folytatás láncszerűen, mesebefejezés. Gyűjtöttünk mesékre jellemző kifejezéseket, szókapcsolatokat. A gyerekek ügyesek, aktívak voltak.
2.csoport:
Szövegértési feladatokat oldottunk meg közösen. A téma a XXI. század embereit is érdeklő és érintő volt: robottörténelem, és egy robot bemutatása volt a szövegben. Voltak feleletválasztásos és kifejtős feladatok is. A szöveget tovább gondolva arról beszélgettünk a gyerekekkel, hogy ők milyen robotokat tudnak elképzelni a jövőben. A zárókör, „Ha én robot lennék…” mondat folytatása érdekes gondolatokat ébresztett bennük.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Magyarország kulturális, természeti jellegzetességeivel foglalkoztunk angol nyelven. A Brain boksz segítségével megismertük Magyarország jellegzetes növényeit, állatait, nemzeti parkjait és néhány híres sportolóját is. Az internet segítségével rövid ismertetőt tartottak a csoportok egy-egy téma kiválasztásával.
2.csoport:
Bemutatkozás során pár mondatban összefoglalva el kellett mondaniuk magukról a legfontosabb információkat, pl. név, életkor, lakcím, külső jellemzés, család, testvérek, hol tanulsz, kedvenc dolgaid. Egymásnak segítő kérdéseket tettek fel. Célom a nyelv használata, a beszédkészség fejlesztése volt. Az egyenes és kérdő mondat alkalmazását is gyakoroltuk.