Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Az Európai Unióról a tudásunkat most számítógépes játékok segítségével bővítettük.
Az Unió hivatalos honlapján a tanulósarok címszó alatt sok érdekes játékra bukkantunk, amelyeket a gyerekek érdeklődve próbáltak ki, hol egyénileg, hol csapatban játszva.
Először a „Mit jelent pontosan az EU?” nevű játékot indíttattam el, mert ebből sok információt szerezhettek az egyes tagállamok életével kapcsolatban. Megismerhették a földrajzi fekvését, éghajlatát, gazdaságát, de a nemzeti ételét, pénznemét és az ország hírességeit is, ha egy-egy ikonra kattintottak a gyerekek. Aztán jöhettek a szórakoztató vagy a tudásukat felmérő játékok.
Kipróbálták az európai uniós kirakójátékot, a memóriajátékot, lehettek a kulturális örökség nyomozói is. Többen az „Időgép” nevű játékot is játszották.
A játszva tanulás élménye mellett a tanulók együttműködési képessége és digitális kompetenciája is fejlődött.
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport
A mai délutánunkon egy szövegrészletet egészítettünk ki a megadott szavakkal. A Loyolai Szent Ignác bencés templom harangjainak megáldásáról, és útjukról, míg Rómából Győrbe érkeztek. Megszentelésük körülményéről, és hogy hogyan rekonstruálták az eredeti harangokról őket. A tanulók érdeklődve kerestek rá interaktív táblánál a harangok kinézetére, és mai állapotukra.
2.csoport:
A mai foglalkozáson párokban dolgoztak a gyerekek. A pár egyik tagja volt a gyerek, a másik tagja a szülő. Arról érdeklődött a gyerek, hogy ő milyen volt kiskorában.
A tanulók előre megírhatták a kérdéseket és válaszokat. A válaszok lehettek kitalált vagy valódi, megtörtént események is. Születtek vicces, vidám hangvételű, komoly kérdéseket taglaló párbeszédek is.
Zárásként mozgásos játékot (apa – anya – gyerek) játszottunk, hogy „összekovácsoljuk” a családokat.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.- 2. csoport:
A Smart cards társasjátékot részesítettük előnybe a mai foglalkozáson. A gyerekek kommunikációs készségének fejlesztését segíti. A gyerekek csapatokban játszottak és a kapott kártya alapján kellett végrehajtani a feladatot. A feladat során önállóan kellett mondatokat alkotni saját magukról egy képről. Valamint ellentétes jelentésű szavakat kellett gyűjteniük.