Tematikus foglalkozás (A és B komponens):
Megnéztük, hogy a lelki egyensúlyt hogyan befolyásolja a családi és társas kapcsolatok.
A következő kérdéseket beszéltük át:
- Ideális család fogalma?
- Helyem a családomban?
- Ki az igazi barát?
- Mit értünk a lelki zsarolás alatt?
Hasznos és tanulságos beszélgetés tudhatunk magunk mögött!
Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások (A komponens):
1.csoport:
Az idő hidegre fordultával arra gondoltam, hogy egy kis vidámság, valami meleg hangulatot kellene délutánra megteremteni. Ezért Fekete István Tüskevár című regényének 2012-es feldolgozásából néztük meg néhány emlékezetes epizódot, részletet, majd ezzel kapcsolatos kérdésekre válaszoltak a gyerekek.
2.csoport:
Igazán jó hatással vannak a gyerekek szókincsének bővítésére, választékos szóhasználatára a játékos fogalmazási gyakorlatok.
Ezek közül néhányat megismertünk a foglalkozáson. Kis papírlapokra felírt szavakból történetet alkotunk, majd csoportokban nagyon pontos beszámolót tartottunk egy-egy képről, amit a csoporttársak lerajzoltak.
A Mire jó? játék, és a Ki? Mikor? Hol? Kivel? Mit csinált? mondatalkotások vidámmá, szórakoztatóvá tették a tanulást.
A hiányos párbeszédek kiegészítése felszínre hozta a gyerekek sokszínűségét is.
Angol nyelvi órák (A komponens):
1.csoport:
Ezen a foglalkozáson a szabadidő témakörét kezdtük el feldogozni. ’Brainstorming” – freetime – where; when; what; who with? – Hol, mikor, mit és kivel töltjük a szabadidőnket. Először csoportokban dolgoztak a tanulók, majd közösen megbeszéltük, kiegészítettük az összegyűjtött kifejezéseket. Ennél a feladatnál is fontos volt, hogy különböző életkorú tanulók kerüljenek egy csoportba, hiszen a szókincsben és a nyelvtani szerkezetek ismeretében eltérés van a két osztály között.
2.csoport:
Ezen a foglalkozáson a szabadidő témakörét kezdtük el feldogozni. ’Brainstorming” – freetime – where; when; what; who with? – Hol, mikor, mit és kivel töltjük a szabadidőnket. Először csoportokban dolgoztak a tanulók, majd közösen megbeszéltük, kiegészítettük az összegyűjtött kifejezéseket.