Heti foglalkozások 7.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Egészséges életmód

A mostani téma a kerülendő dolgok, amik károsak az egészségünkre. Tehát tulajdonképpen az előző foglalkozáson elhangzottak ellenkezője, természetesen kiegészítve. Vagyis mi történik velünk pl.: ha sokat tévézünk, számítógépezünk, vagy éppen sokat telefonozunk, vagy telefonálunk.
Miért nem jó az, ha éjszakára, csak kikapcsoljuk az elektronikai készülékeket, de nem húzzuk ki őket a konnektorból. Vagy, ha a tévén alszunk el.
Vagy milyen hatással van az ember szervezetére, ha sok fűszereset eszik, ha sok szénsavas italt iszik, de közben nem jár el a szűrő vizsgálatokra, illetve ha mellőzi a rendszeres tisztálkodást, fogmosást, vagy ha nem pihenünk eleget, vagy ha nem pihentető az alvás.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Európai Unió konyhaművészete

Az Európai Unió népeivel való ismerkedésünk középpontjában most a tagállamok konyhaművészete állt.

Először egy ráhangoló játékkal kezdtünk. Konyhai eszközöket kellett felismerniük a gyerekeknek bekötött szemmel, pusztán a tapintó érzékük segítségével. A feladat jó hangulatot teremtett és ráhangolta a tanulókat a feladatmegoldásokra.

Majd összegyűjtötték csoportokban a témához kapcsolódó már meglévő ismereteiket. Az egyes nemzetek általuk ismert ételeit gyűjtötték csokorba szóforgó segítségével.

A foglalkozás fő részét csoportonkénti szövegfeldolgozás adta. Minden csoport leírást kapott egy-egy nép étkezési szokásairól, ételeiről, konyhaművészetéről. A szöveg elolvasása és értelmezése után tablót készítettek az adott nép gasztronómiájáról, majd azt a többiekkel ismertették.

Sok hasznos ismerethez jutottunk.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

  1. csoport:

„Ruha teszi az embert” szólásra épült az óra. Különféle régi magyar népviseletekről olvastunk, beszélgettünk. Megvizsgáltuk ezen viseletek anyagát, színét, illetve arról is szót ejtettünk, hogy napjainkban milyen alkalmak kapcsán lennének viselhetőek ezek a ruhaneműk.

  1. csoport:

E heti feldolgozandó szövegünk Louis Braille–ről, a kitapogatható írás kifejlesztőjéről a későbbi Braille–írás megteremtőjéről szólt. A csoport tanulóinak önállóan kellett feldolgozni a regényrészletet, melyet ellenőrzés és megbeszélés követett. Zárásként „Vak” – játékokat játszottunk.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

  1. csoport:

A bemelegítő hangman játék után, a gyerekek olvasott szöveg értését fejlesztettem, ami az idegen nyelvi mérések másik fő feladata. A feladatokat a korábbi idegen nyelvi mérés feladatsoraiból választottam. Minden egyes szövegrészlethez egy témában hozzá illő mondatot kellett választani, ami leginkább jellemezte a rövid cikket.

  1. csoport:

Folytattuk az előző foglalkozáson elkezdett témát – az egészséges táplálkozás. Minden csoport tájékoztatott bennünket az általuk elvégzett kutatás eredményéről. – Naponta hányszor étkeznek, és mit fogyasztanak a legtöbben a tanulók közül. Majd az egészséges ételekről, az egészséges táplálkozásról beszélgettünk. Házi feladatként meg kellett figyelniük, hogy az ő étkezési szokásaik mennyire felelnek meg az egészséges táplálkozásról tanultakkal.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.