Heti foglalkozások 9.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Egészséges életmód

A mai foglalkozásunk központi témája továbbra is az egészséges életmód! Úgy érzem nagyobb hatást érek el akkor, ha játékos, mozgásos formában mélyítjük el az ismereteket.

Egészséges és az egészségre ártalmas italokat gyűjtöttünk össze! Majd ezeket szókártyákra írtam, mindegyikből kettőt csináltam. Külön sorba ültek a lányok és velük szembe külön a fiúk. Mindenki húzott egy – egy kártyát és meg kellett keresniük a párjukat (fiú-lány) társkereső hirdetés formájában.  Az adott ital tulajdonságát, hatását kellett rímekbe foglalni! Nagyon élvezték, kreatívak, ügyesek voltak a gyerekek.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Európai Unió országainak népszerű sportjai

Ezt követően foglalkoztunk az új ismeretanyaggal, nevezetesen az Európai Unió országaiban népszerű sportokkal. Megbeszéltük, hogy melyik ország melyik sport terén kiemelkedő, váltottunk szót a tehetséges sportolókról, a szóban forgó országok és sportolóik eredményeiről. Az egyes nemzetközi és világversenyek, valamint az olimpia is szóba került, mint esetlegesen érintett esemény az uniós országok és versenyzőik kapcsán.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

1.csoport:

Húsvét utáni első foglalkozásunk az országos kompetenciamérés jegyében telt. Bár a gyerekek csak jövőre szembesülnek majd ezzel a kihívással, én mindenképp szerettem volna, ha időben megismerik a célját, illetve a nehézségeit is.

Közösen oldottunk meg két szövegértési feladatsort. A tapasztalataim alapján a gyerekek ügyesek, lelkesek voltak, viszont nehezményezték az adott szövegek hosszát. Az óra során lehetőség nyílt az olvasási készség, a szóbeli kifejezőkészség és a szövegértés fejlesztésére is.

2.csoport:

TV-műsor olvasása, értelmezése és a hozzá kapcsolódó kérdések megválaszolása volt feladatunk ezen a foglalkozáson. Páros munkában végeztük a feldolgozást, mely a legtöbb párnál sikeresen alakult. Jó hangulatban, érdeklődő diákokkal dolgoztam, a hibákat közösen megbeszéltük. Bár már kevesen olvasnak ilyen jellegű tv-műsort, de szívesen bekapcsolódtak a munkába.

Angol nyelvi  órák (A komponens):

1.csoport:

A foglalkozást szókincsfejlesztő hangman játékkal kezdtük, amely a motiváció és érdeklődés felkeltésére is megfelelő. Az órát szövegértést fejlesztő feladatlappal folytattuk. Az óra első részében egy tábor utasításait kellett összepárosítani a megfelelő képpel. A második részében a kérdésekre kellett megtalálni a helyes választ a felsorolt lehetőségek közül.

2.csoport:

Hallott szövegértő feladatok megoldása volt a foglalkozás témája. A délelőtti, tanórai munkát kiegészítve készültünk a nyelvi kompetencia mérésre. Különböző típusú feladatokat oldottunk meg először közösen, majd a gyerekek önállóan. Kétszer hallgathatták meg az angol nyelvű szövegeket, amelyek alapján meg kellett érteniük, milyen használati tárgyról beszélnek, illetve az elhangzott szituációkból következtetni, hol hangozhattak el.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.