Heti foglalkozások 8.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

Egészséges életmód

A víz világnapja alkalmából ezen a foglalkozáson a víz fontosságáról beszélgettünk és feladatokat (keresztrejtvény, találós kérdések) oldottunk meg. Játszva tanultunk. Érdekes számításokat végeztünk, hogy üdítők formájában ki mennyi cukrot visz be a szervezetébe feleslegesen. Ezzel is a víz fogyasztására szerettem volna ösztönözni a gyerekeket.

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

Európai uniós italok

Korábban beszéltünk az Európai Unióételeiről, most azok italait ismertük meg. Majd ezt követően videót néztünk a témával kapcsolatban, melyen az egyes országok neves italait tekinthettük meg. Megbeszéltük az egyes koktélok összetevőit, elkészítési módját, legfőbb előfordulási helyeit. Szó esett arról, hogy melyik ital melyik napszakban, melyik évszakban, vagy milyen alkalomból a lehető legjobb választás, vagy, hogy mikor van leginkább aktualitása. Természetesen ennek a témakörnek a kapcsán is elmondhatták, hogy melyik ital tetszik számukra a legjobban.

Anyanyelvi fejlesztő foglalkozások  (A komponens):

  1. csoport:

A márciusi utolsó foglalkozásunk témája-a hirtelen jött felmelegedés kapcsán- az időjárás és az utazás volt. Az óra első felében időjárási grafikonokat nézegettünk, illetve megtanultuk azokat értelmezni is, míg a második részében több autóbusz menetrendet is megvizsgáltunk, nagy hangsúlyt fordítva az eddig ismeretlen jelölések, elnevezések megismerésére.

  1. csoport:

A tavaszi szünet előtti utolsó foglalkozásunk játékosan telt. A Scrable szókirakó társasjátékot hívtuk segítségül. Szókincsbővítés, csoportban való együttműködés, versenyszellem alakítása, jó hangulat teremtése volt a cél. Játszani is tanulni kell, veszíteni is tudni kell!

Angol nyelvi  órák (A komponens):

  1. csoport:

Szókincsfejlesztő társasjáték során a gyerekek mondatalkotási képességét fejlesztettem. A játékban egy-egy kártyán látott képről kellett mondatot alkotniuk, hogy a zsetont elnyerhessék. A játék során rabolni is lehetett, ha nem tudták teljesíteni a mondatalkotást, s ez még izgalmasabbá tette a társasjátékot.

  1. csoport:

„Our eating habits” címmel projekt munka készítése következett. A csoportok feladata az volt, hogy, rajzokkal, képekkel és rövid szöveg aláírásokkal mutassák be az ő étkezési szokásuk és az egészséges táplálkozás közötti különbséget. Természetesen ennek a feladatnak az elvégzéséhez nem elegendő a 45 perc, így a következő alkalommal fogják folytatni a megkezdett munkát.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.